Szerző: SARKADI NAGY MÁRTON
2020.01.09.
A kormányoldalnál nagyságrendekkel szűkösebb erőforrásokkal gazdálkodó ellenzéki összefogás egyetlen csatatéren tudta alaposan megverni a kormányoldalt a tavalyi önkormányzati választási kampányban: az interneten, egészen pontosan a Facebookon. A váratlan siker kovácsait keresve a közösségimédiás csatornák felhasználói adataira politikai kampányfegyvereket építő, erősen rejtőzködő cégcsoportot találtunk, amelyet a 2002-2010 között regnáló szocialista kormányok egykor prominens képviselői hoztak létre.
A választási időszak facebookos hirdetési költéseit elemző cikkünkben írtunk az EzaLényeg nevű, híroldalnak álcázott ellenzéki propagandakiadványról. A tavaly indult hírszájt és lokális mutációi minden választási szereplő közül a legnagyobb összegben hirdették tartalmaikat a Facebookon: a jelek szerint központi irányítás alatt, több tízmilliós keretből szórhatták az újságcikknek öltöztetett, célcsoportokra szegmentált, gondosan célzott ellenzéki üzeneteket a kampány számos színterén...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.