Szerző: VÁCZI ISTVÁN
2019.12.07.
Nem lenne meglepő, ha a következő évben hallanánk még ilyen történeteket, hiszen az utóbbi évtizedben rengeteg busz került használtan Budapestre. Nem mintha a BKV nem tudott volna elég munkát adni a szerelőinek, de csak erre volt pénz. A budapesti buszállomány elöregedése már Demszky Gábor polgármesterségének vége felé is egyre nagyobb probléma volt, ami csak súlyosbodott a mostani évtized elején, hiszen új járművekre továbbra sem futotta.
Jól látszik ez az alábbi, a helyi (településen belüli) közlekedést lebonyolító közszolgáltató vállalatok újbusz-beszerzéseit mutató grafikon első harmadában. Ezen amúgy Budapesten kívül érdemi járműmennyiséggel más város csak elvétve szerepel: 2015-ben Miskolc és Kaposvár (előbbi 75, utóbbi 40 darab sűrített földgázzal üzemelő buszt rendelt az MAN-től), 2017-ben pedig Tatabánya (23 Credót és 14 MAN-t vett). Akit érdekelnek a finomabb részletek, a csillagra kattintva olvashat róluk...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.