Szerző: RÓZSA PÉTER
2019.12.08.
Keszthelyi András politikai szakértő az elmúlt kilenc év legnagyobb politikai innovációjának tartja az előválasztást. E mellett úgy látja, a közösségi média mozgósító ereje és az együttes jelöltállítás az a fegyver, amivel 2022-ben a NER legyőzhető. E kampánytechnikán kívül azonban nincs más eszköz az ellenzék kezében, a Fidesz viszont a nemzettudat és az egzisztenciális biztonság érzetével továbbra is uralja és egy zászló alatt tartja a táborát.
– Előző lapszámunkban Vajda Mihály filozófus azt mondta az önkormányzati választásról, hogy az ellenzék azért nem kampányolt, mert semmi nem jutott az eszébe. Ön is üresnek tartja az összekapaszkodó pártok programját?
– Nagyon is kreatív, invenciózus kampány volt. Talán Vajda Mihály azért gondolja másként, mert a látható felületeken valóban csak a kormány jelent meg, hiszen a média legnagyobb részét birtokolja. Az utcai plakátokról nem is beszélve…
– Ha viszont az ellenzék másként nem juthatott szóhoz, akkor hogyan győzhetett számos helyen?
– Egyrészt azért, mert az elektronikus felületeken soha nem látott erővel kampányolt, és meg is lett az eredménye. 2006 óta először volt nagyobb a mozgósítás ezen az oldalon, mint a Fidesznél. Ez elsősorban a Facebookon folytatott kampánynak volt köszönhető...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.