2019. november 24., vasárnap

MOST KEZDŐDHET CSAK IGAZÁN A BUSZBONANZA

G7.HU
Szerző: VÁCZI ISTVÁN
2019.11.24.


„Pözsgés van” – foglalta össze két szóban az ágazat helyzetét egy busztervező, aki rutinosnak számít, de valószínűleg csak az ágazat nála is régebbi veteránjai emlékeznek új buszok olyan volumenű beszerzésére, mint amiről a Volánbusz számolt be múlt héten. Az október óta a belföldi távolsági és helyközi buszos közösségi közlekedést immár egyedül ellátó állami vállalat november 13-án adott hírt arról, hogy előző nap a vezérigazgatója aláírta a szerződést 352 új Credobus márkájú jármű megrendeléséről az azokat gyártó Kravtex Kft. ügyvezetőjével.


Ennek csak az egyik oka, hogy korábban a szektor sokkal széttagoltabb volt, és a beszerzéseket csak esetileg hangolták össze. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy korábban éveken keresztül az említett feladatot ellátó társaságok alig jutottak új járművekhez – de ilyen darabszámban egyszerre használthoz sem. A Volán-szektor* újbusz-beszerzéseit összefoglaló grafikonunkból jól látszik például, hogy 2010 és 2013 között az ágazat egésze négy teljes év alatt sem kapott annyi nulla kilométeres autóbuszt, mint amennyit most egyetlen szerződés keretében...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.