Szerző: LÁSZLÓ PÁL
2019.11.09.
Egy hatvanéves karmestert alakít Máté Gábor, Nagy Zoltán Szép csendben című filmjében, amelyben a karmester intim kapcsolatba kerül egy tizennégy éves csellista lánnyal. Vagy inkább erőszakot követ el. Interjú a félelmeinkről, korlátainkról, alkotásról és persze politikáról is.
Utoljára a #metoo közepén beszélgettünk, akkor jelent meg a naplója, és viszonylag gyorsan kiderült, hogy másoknál árnyaltabban gondolkodik a témáról. A Szép csendben című film forgatása közben volt bármi, ami átértékelődött önben?
Amikor egy szerepet játszom, akkor azzal foglalkozom, hogy a maximumot hozzam ki a karakterből, a személyes véleményt félre kell tenni. Nem nézheted a saját szereped kritikával, holott alapvetően egy ilyen szituációban ez elengedhetetlen lenne.
Azért egy ilyen súlyos szerep biztosan hatással van önre.
Persze hogy hatással van, főleg, hogy a forgatáson rengeteg problémám volt. A filmben szereplő lány ugyanannyi idős, mint a karaktere. Ilyenkor nem egy kollégával dolgozol, hanem egy serdülő lánnyal. Akármit is csinálsz, folyton attól tartasz, nehogy bajt okozz neki. Minden gesztus vagy szó jelentheti ugyanazt, amit a filmben is. Hogyan lehetnél jóban egy gyerekkel, aki azt érzi, már elhagyta a gyerekkort és felnőttnek érzi magát? Az embernek muszáj meghúznia egy bizonyos határt.
De ez mennyiben korlátozta önt?
Egy kollégával lehet viccelődni, de egy gyakorlatilag ismeretlennel nem. A szerep miatt pláne nem is akarsz hozzá közel kerülni. A valódi probléma, hogy ebben az érzékeny helyzetben felelősnek kell lenned egy kamasz lányért, akihez igazából valódi közöd nincsen...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.