Szerző: TURZÓ ÁDÁM PÁL
2019.10.01.
Magyarország egy tökéletes piac a növekedésre a Visának, és ezt befektetésekkel is támogatják majd - árulta el Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója lapunknak. Nagyon érdekes dinamikával rendelkezik ez a piac, mert átfogó változás zajlik a fogyasztói viselkedésben, átmenet zajlik a digitális és mobil világba, és a szabályozási környezet is előremutató - véli. A bankkártyák és a kártyatársaságok jövőjéről, az azonnali fizetési rendszerekről és az open banking világáról kérdeztük a szakembert.
Jövőre elindul Magyarországon az azonnali fizetési rendszer, és tekintve, hogy minden bank egyszerre csatlakozik a rendszerhez, elképzelhető, hogy a fizetési piac több területén is egyből komoly versenytársa lesz a bankkártyáknak. Hogy látja a Visa az azonnali fizetési rendszert, ez egy valódi veszély vagy inkább lehetőség a számukra?
Azt gondolom, most egy kifejezetten érdekes időszakban járunk a fizetési piacon, és különösen igaz ez az olyan országokban, mint amilyen Magyarország is. Nagyon érdekes dinamikával rendelkezik ez a piac, mert átfogó változás zajlik a fogyasztói viselkedésben, átmenet zajlik a digitális és mobil világba, amelyben egyre erőteljesebb kontrollt szereznek az ügyfelek a pénzük felett. Magyarország egy igazán előremutató szabályozási környezettel rendelkezik a PSD2 szabályozásban is, különösen két területen: az erős ügyfélhitelesítésben és az open banking területén. Az ország technológiailag is fejlett, ezért is nagyon érdekes most itt lennünk a magyar piacon. Mi úgy gondoljuk, hogy a legfontosabb kérdés, hogy az ügyfélnek mire van szüksége, mi számára a legfontosabb. Egy olyan világban élünk, amelyben a fizetés momentuma eltűnőben van: amikor bejelentkezel egy hotelben vagy taxiba szállsz, ma már tulajdonképpen meg sem állunk fizetni, és ez egy sokkal nagyobb dolog annál, mint amit az emberek felismernek belőle. A fizetés momentuma az a fizetési helyzet, amikor a kezünkben tartottuk a készpénzt, amit a tárcánkból vettünk elő, és ezt adtuk oda. De amióta ez eltűnt, végig kell gondolnunk az összes lehetőséget, hogyan adhatjuk meg az ügyfeleknek a pénzük kezeléséhez szükséges eszközöket, hogy úgy érezzék, kontroll alatt tartják a pénzüket. Egyszerű és biztonságos fizetést akarnak, ezért végtére is teljesen mindegy, hogy ez egy átutalást, egy kártyás fizetést, vagy egy másik megoldást használnak. Az ügyfélközpontúság az egyetlen fontos dolog ebben. Magyarország egy olyan piac, amelybe érdemes fektetnünk, mert robosztus növekedési ütemmel rendelkezik, még mindig magas a készpénzhasználat aránya, a társadalom technológiailag, digitálisan fejlett, ez egy tökéletes lehetőség számunkra a növekedésre...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.