Szerző: SZTOJCSEV IVÁN
2019.09.27.
Valami nagyon furcsa történik az autógyártásban Magyarországon és világszerte is. Sorra érkeznek a hírek arról, hogy válságot várnak az iparág szereplői, eközben a környékünkön új gyárak nyílnak, és az újonnan forgalomba állt autók száma is nő. Mi történik?
Leépít és gyárakat zár be a Continental, ugyanis 1,1 milliárd eurót kell megspórolni a következő három évben, akkora lassulást várnak az autóiparban világszerte. Ha pedig túljutottak ezen a megszorításon, akkor 2023 után évente 500 millió eurós költségcsökkentési programmal folytatják. Mindezt öt nappal az után jelentették be, hogy a német Manager Magazin megírta: a BMW költséghatékonysági projektbe kezd. Hogy pontosan mit takar ez a diplomatikus megfogalmazás, azt majd csak decemberben jelentik be, mindenesetre a lap szerint 12 milliárd eurót próbálnak megtakarítani valahogyan, például hatezer ember leépítésével. De krízisre készülnek az autóipari beszállítóknál is, a német Schaeffler egy üzemében például rövidített munkaidőt vezettek be, amikor már nem tudtak több dolgozót szabadságra küldeni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.