Szerző: BALLA ISTVÁN
2019.09.02.
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik a gimnáziumot, mint az elmúlt években, és bár a szakgimnáziumok apró növekedést könyvelhettek most el, onnan az utóbbi tíz évben szinte menekültek a gyerekek. A felsőoktatásban van ugyan némi elmozdulás a „termelő szakok” felé, de ez leginkább az informatikusokra igaz, és még mindig a társadalomtudományok viszik a prímet.
A miniszterelnök korábban sokszor, ma már kevesebbet hangoztatja, hogy munkaalapú társadalmat építünk, amiben egy jó szakma többet ér, mint a diploma. A legutóbbi oktatási stratégiákban erről már szó nincs, sőt, ott feltűnően sokszor szerepel a tudásalapú társadalom kifejezés, ám a folyamatokat mégiscsak úgy próbálta beállítani a kormány az elmúlt nyolc évben, hogy egyre kevesebben férjenek hozzá a diplomát nyújtó képzésekhez (már csak azért is, mert így kevesebb pénzt kell a területre fordítani), és lehetőleg már a középiskolás korú gyerekek is inkább a szakközépiskolát, szakiskolát válasszák a gimnázium helyett. Ezeknek még a nevét is megszépítették a cél érdekében: így lett az előbbiből szakgimnázium, utóbbiból szakközépiskola.
Ha pedig valaki mégis diplomát szeretne, akkor semmiképp ne legyen amolyan romkocsmában merengő bölcsész vagy bajkereső jogász, netán közgazdász (legfeljebb, ha jó sokat hajlandó fizetni érte), hanem menjen tanulni a valódi „termelő ágazatokba”, legyen mérnök, informatikus, műszaki szakember – szólt az üzenet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.