Szerző: SZUNYOGH SZABOLCS / KLUBRÁDIÓ
2019.09.05.
Az a vita, hogy kötelező tantervekkel vagy a kimeneti elvárásokkal, azaz a tanulmányi eredmények ellenőrzésével kell szabályozni az oktatást, huszonöt-harminc évvel ezelőtt eldőlt – mondta a tanévkezdet alkalmából is Radó Péter oktatáskutató a Tűréshatárban.
A szakember szerint a nemzetközi fősodorban már régen nagy átrendeződés történt ebben a kérdésben, az államok általában fokozatosan kivonultak a tantervi szabályozásból, így ahelyett, hogy részletesen szabályozták volna a tanítási folyamatot, kimeneti követelményeket rögzítettek. Az eredményeket pedig elkezdték mérni, és a vizsgálatok tapasztalatait visszacsatolták az oktatóhelyeknek, jelezték hogy melyik intézmény, tanár, gyerek miként teljesít, mennyiben felel meg az elvárásoknak.
A központilag részletesen meghatározott egységes tantervi szabályozásával tehát Magyarország jelenleg az ötvenes-hatrvanas évek oktatáspolitikai modelljét viszi tovább – hangsúlyozta Radó Péter.
Az oktatáskutató arról is beszélt, külföldön már arra is rájöttek, hogy a gyerekeknek főleg nem tárgyi ismereteket kell átadni, hanem a képességeiket kell szívósan fejleszteni, ami lehetővé teszi számukra, hogy egyébként bármit megtanuljanak, és jól elboldoguljanak az életben.
A Tűréshatárban azonban nem csak arról volt szó, mi mindent tett tönkre az oktatási kormányzat, és hogy mindennek milyen katasztrofális következményei lesznek, mert ezt sajnos már többé-kevésbé mindenki tudja...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.