Szerző: ZELKI BENJÁMIN
2019.09.12.
A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.
Szeptemberben kezdi tárgyalni az Európai Parlament, hogy mennyi forrást kapjanak majd közlekedésfejlesztésre az egyes tagállamok, abban pedig ritka egyetértés alakult ki az egyes hazai szakmai és politikai lobbicsoportok között, hogy ebben az uniós pénzügyi időszakban a HÉV-ekre fordítsuk az elérhető uniós források döntő részét.
A HÉV-eket alapvetően két csoportban fejlesztenék: az egyik során a gödöllői HÉV-et kötnék össze a 2-es metróval, a másik során pedig a ráckeveit, a csepelit és a szentendreit kötnék össze a Duna alatt egy közös alagútban. Ez utóbbival a régi, már Demszky idejében is ismert 5-ös metró, vagy másik nevén észak-déli regionális gyorsvasút megvalósulása irányába tennénk egy nagy lépést. Ennek a tervezésére augusztusban 13,7 milliárd forintot adott a kormány.
A vonatok a Közvágóhídtól egy közös alagútban haladnának a Boráros téren és a Kálvin téren át az Astoria, Oktogon, Lehel tér, Kolosy tér és a Flórián tér érintésével Kaszásdűlőig, ahonnan a szentendrei HÉV sínjein továbbmennének Békásmegyer felé...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.