Szerző: ERIC
2019.09.20.
2010-ben indult a Liget-projekt, és még azóta sincs kész, de már ötszörösére drágult. A főpolgármester-választás előtt pár héttel a 250 milliárdos összegből már futja arra is, hogy az állami tulajdonú Városliget Zrt. fizessen a Facebooknak azért, hogy ott külön megjelenést kapjon, ha részeredményként megépül akár egy nyilvános wc is. A hirdetések célközönsége sem akárki: a Fidesz és Orbán Viktor Facebook-követői.
Mint fent is írtam, a Városligetet átalakító (nagy területen beépítő) projektet az évtized elején indította Fidesz, akkor még Múzeumi Negyed néven, majd rá két évre jelentették be a koncepciót, amelyben a beruházások értékét “mindössze” 50-60 milliárdra becsülték.
De a NER nem arról híres, hogy tudja (értsd: akarja) tartani a tervezett árakat, ezért a költségek szépen lassan elkezdtek emelkedni.
2014-ben a részletes tervek bejelentésekor már 150 milliárdos kiadásról diskuráltak a kormányban, majd a 2015-ös kormányhatározatban 157 milliárd forint szerepelt. 2017 nyarán pedig már nem kevesebb mint 250 milliárd forintról beszélt Baán László, a beruházásért felelős, állami tulajdonú Városliget Zrt. vezetője.
250 milliárd forint közpénzből pedig futja már arra is, hogy a 40 ezer követőt számláló Liget Budapest Facebook-oldala hirdetéseket adjon fel a harmadkész-projekt apró kicsi részeredményeiről és terveiről. In your face!
Az elmúlt napokban az is olvashatott már arról, hogy Budapest 2019-re képes volt megugrani azt rém magas lécet, hogy nyitottak egy rendszeresen takarított nyilvános wc-t a parkban, aki esetleg nem követi az oldalt. De emlékeztettek minket arra is, hogy “Budapesten az elmúlt években több mint 35 kilométer kerekpárút épült” és arra is, hogy “Magyarország egyik első okosvárosrésze jön létre 2023-ra a Liget Budapest Projekt Smart Liget koncepciójának köszönhetően”...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.