Szerző: Ifj. CHIKÁN ATTILA
2019.08.16.
Friss a hír, miszerint a Tudatos Vásárlók Egyesülete több áruházláncot is felszólított hazánkban, hogy azok alakítsanak ki pálmaolajmentes termékeket tartalmazó polcokat áruházaikban. A felszólítás célja, hogy a vevőknek ne kelljen minden egyes termék összetevőjét végignézni, ha nem akarják a pálmaolaj iparágát támogatni vásárlásukkal. Nem is gondolnánk, mennyi termékben van jelen ez az összetevő, de miért is ilyen nagy az ellenállás a pálmaolaj ellen valójában? Ennek néztünk utána ezen a héten.
Nyílt levélben szólította fel a Tudatos Vásárlók Egyesülete a Szókimondóka készségfejlesztő programmal, a Humusz Szövetséggel, a Jane Goodall Intézettel és a Felelős Gasztrohőssel a magyarországi Aldit, Spart, valamint Lidlt, hogy árulják külön polcon a pálmaolajmentes termékeiket. Az esőerdők irtása ellen kiállva, így akarják elérni, hogy az áruházláncok üzleteiben a tudatos vásárlók könnyedén tudják beszerezni a pálmaolajmentes termékeket.
A pálmaolaj az egyik legkeresettebb növényi olaj, amelyet számos termékben használnak a pékáruktól kezdve, a kozmetikai termékekig. Az olaj használata azonban jelentős természeti károkat okoz – az ültetéséhez ugyanis esőerdőket kell kiirtani, fajok kihalását és komoly szén-dioxid-kibocsátást idézve ezzel elő...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.