Szerző: GERGELY ZSÓFIA
2019.07.09.
Tényleg meghosszabbíthatják Bicskéig a felcsúti kisvasutat, ahogy azt Orbán Viktor megmondta, de számos más vonalat is felújítanának az elkövetkező két évben összesen több mint 12 milliárd forintból - derül ki a birtokunkba került kormányzati előterjesztésből. Ha rábólintanak a még titkos anyagra, akkor nemcsak a fejlesztés II. üteme indul el, még tovább terveznek, például egy hegyi kisvasutat Salgótarjánba, hogy "átélhetővé tegye a bányászatot", de felvetik egy saját kisvasút járműcsalád ötletét is. A javaslatban arra is hivatkoznak, hogy 1,5 millió utas vonatozik így, ez a családok kedvelt, aktív kikapcsolódása, és kidolgozzák, hogy a jövőben Széchenyi-kártyával is fizethessenek az utasok.
„Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig” – jelentette ki a felcsúti kisvasutat ért támadásokra reagálva Orbán Viktor még 2015-ben, a miniszterelnök mondata azóta a NER erőből folytatott, jusztis-politikájának emblematikus idézete lett.
Csakhogy nemsokára mindez valósággá válhat egy birtokunkba került kormányzati javaslat alapján, pontosan ebbe a két irányba, az említett településekig. Az így Bicske-Lovasberény közt járó kisvasút ráadásul csak egy vonal a nagyszabású tervek közül, ugyanis a lapunk által megszerzett javaslat a „turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztésének II. üteméről” szól, amit a kormány az elkövetkező 2 évben, összesen több mint 12 milliárd forintnyi közpénzt belepumpálva valósítana meg.
A teljesen friss, júniusban készült anyagban is utalnak az előzményekre: a fejlesztés I. üteméről szóló kormányhatározatot még 2017-ben fogadta el a kormány, amely ennek megvalósítására 10 milliárd forintot adott. Viszont még számos hazai kisvasútvonal van, amely nem jutott fejlesztési forráshoz az első ütemben, ezért szükséges a folytatása...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.