Szerző: KOVÁCS GÁBOR
2019.07.17.
Az UNESCO-nak nagyon nem tetszik, amit a kormány a világörökségi helyszínekkel, például a Budai Várral csinál, így kérdés az, hogy mire készülnek a szintén annak számító Andrássy úton, ahol szerzett már ingatlant a Miniszterelnökség, Mészáros Lőrinc és Tiborcz István is.
Az Andrássy út felújítása, gyalogosbarát átalakítása és forgalomcsillapítása is része volt Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester tavaly november 18-án kötött megállapodásának – vette észre a hvg.hu a fővárosi önkormányzat honlapjára feltöltött projektlistában.
Arról a megállapodásról van szó, amelynek keretében Tarlós István vállalta, hogy újraindul a főpolgármesteri címért, cserébe a kormány forrásokat ígért több fejlesztésre (például a 3-as metró felújításának befejezésére), illetve létrehozták a Közfejlesztések Tanácsát, ahol a kabinet és a városvezetés együtt készíti elő a jövőbeli nagyberuházásokat.
Valamiért nem beszélnek róla
Az Andrássy út felbukkanása a listán több okból meglepő. A megállapodás után és azóta sem jelentették be, hogy bármire készülnének ott, ez pedig szokatlan, hiszen például a kisföldalatti kocsijainak cseréjét 2011 óta újra és újra bejelentették, 2019 közepére jutottunk el oda, hogy kiírták a közbeszerzést a prototípusok tervezésének előkészítésére. Hogy ennyire hallgattak az Andrássy útról, az szokatlan azért is, mert Tarlós István választás előtt áll, a kampányban nyilván az összes, akármilyen fázisban lévő beruházás jól jön. Kivéve persze, ha valami komolyabb forgalomcsillapítást terveznek, amivel nem akarják borzolni az autósoknak a nyári útfelújítások miatt amúgy is megtépázott idegeit az önkormányzati választások előtt.
A felújításról/átalakításról a tavaly novemberi megállapodás előtt sem esett egy szó sem, a nemrég véleményezésre kiadott 2030-ig szóló Mobilitási Tervben (leánykori nevén: Balázs Mór-terv) sem említették.
A projekt részleteiről az unszolásunkra sem nyilatkoznak, a Miniszterelnökség egyáltalán nem válaszolt a hvg.hu kérdéseire, az önkormányzattól annyit közöltek, hogy az ügyben „nincs új fejlemény”, de ha lesz, adnak tájékoztatást. Azt sem árulták el, az Andrássy út a miniszterelnök vagy a főpolgármester kezdeményezésére került fel a listára...
Az Andrássy út felbukkanása a listán több okból meglepő. A megállapodás után és azóta sem jelentették be, hogy bármire készülnének ott, ez pedig szokatlan, hiszen például a kisföldalatti kocsijainak cseréjét 2011 óta újra és újra bejelentették, 2019 közepére jutottunk el oda, hogy kiírták a közbeszerzést a prototípusok tervezésének előkészítésére. Hogy ennyire hallgattak az Andrássy útról, az szokatlan azért is, mert Tarlós István választás előtt áll, a kampányban nyilván az összes, akármilyen fázisban lévő beruházás jól jön. Kivéve persze, ha valami komolyabb forgalomcsillapítást terveznek, amivel nem akarják borzolni az autósoknak a nyári útfelújítások miatt amúgy is megtépázott idegeit az önkormányzati választások előtt.
A felújításról/átalakításról a tavaly novemberi megállapodás előtt sem esett egy szó sem, a nemrég véleményezésre kiadott 2030-ig szóló Mobilitási Tervben (leánykori nevén: Balázs Mór-terv) sem említették.
A projekt részleteiről az unszolásunkra sem nyilatkoznak, a Miniszterelnökség egyáltalán nem válaszolt a hvg.hu kérdéseire, az önkormányzattól annyit közöltek, hogy az ügyben „nincs új fejlemény”, de ha lesz, adnak tájékoztatást. Azt sem árulták el, az Andrássy út a miniszterelnök vagy a főpolgármester kezdeményezésére került fel a listára...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.