Szerző: ÚJ PÉTER
2019.06.05.
Hogy zseniális ellenpontozás a műsorszerkesztésben vagy puszta véletlen, nem tudom, de egyáltalán nem tűnt triviális húzásnak, hogy a nyolcévados őrület végjátékában tomboló Trónok harca-láz közepén tolja be az HBO – mint egyszeri nukleáris mérnök RBMK-reaktorba a grafit szabályzórudat – a csernobili atomkatasztrófáról szóló minisorozatát. A Csernobil május 6-án indult, egy nappal a GOT 8/4 után, utolsó, ötödik része pedig Amerikában hétfőn, Magyarországon június 4-én, kedd este ment le.
Talán az volt a terv, hogy lehozzák a közönséget a sárkányos-boszorkányos-óriásos-törpés Grimm-mesevilágáról, de arra aligha számíthattak, hogy a Csernobil már a nyitóepizód után tönkreveri a GOT-t (és a Drótot, a True Detective-et, a Breaking Badet, az összes nagy kedvenc tévésorozatot) a mindenféle népszerűségi listákon.
Az élet a legnagyobb forgatókönyvíró – így szól a filmszakma (=tévésorozatszakma) új nagy közhelye, mert ugyan ki az úristen tudna erősebb sztorit kitalálni, mint például a kolumbiai kokaincsászár Pablo Escobaré? A Narcos alkotóinak azért könnyebb dolguk lehetett, mint a Csernobil-stábnak. Az atomerőmű-katasztrófa története egyáltalán nem kalandregényszerű, az egész sztori magva mégis egy rendszer, a kommunista rendszer végtelen romlottsága, ostobasága, kegyetlensége. Ezt kellett fölfejteni valahogy. Craig Mazin forgatókönyíró-producer és csapata a világ legnagyobb ámulatára fölfejtette...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.