2019. április 10., szerda

SCHELL JUDIT: A SZÍNHÁZI KATASZTRÓFATURIZMUS NEM A MŰVÉSZETRŐL SZÓL

HVG ONLINE / KULT
Szerző: SZENTGYÖRGYI RÉKA
2019.04.09. 


Hivatalosan tavaly vette át a Thália Színház művészeti vezetését Csányi Sándor hirtelen lemondása után, de érdemben a 2019/20-as évadtól felel a színház repertoárjáért. Schell Judit szerint míg a Nemzeti Színház mindig is ki volt téve a politikai meccseknek, addig a Tháliába pont azért szeretnek járni a nézők, mert felhőtlenül szórakozhatnak, és elfelejthetik azt, amit előtte és utána a híradásokból kapnak.

hvg.hu: Elismert színésznőként milyen kihívást látott a művészeti vezető szerepkörben?

Schell Judit: Meglepetésként ért a felkérés. Kálomista Gábor ügyvezető igazgató azt szerette volna, hogy a társulaton belül találja meg Csányi Sándor utódját. Első körben rám gondolt, Csányi szintén engem ajánlott. Korábban soha nem voltak vezetői ambícióim. Izgalmasnak találtam, hogy a kreativitásnak egy másik oldalát kell kiaknáznom. A rendezők meghívása, a darabválasztás, a szereposztás, a színházi feladatok mellett olyan dolgokba is bele kell tanulnom, mint például a marketing. Eddig csak a külsős munkák kapcsán kerültem kapcsolatba ezekkel a területekkel. A színház művészeti tanácsa segíti a munkámat, amelynek korábban én is tagja voltam. Jelenleg Szervét Tibor és Molnár Piroska a tagok. Nagyon adok a véleményükre, kikérem a tanácsukat a darabok kiválasztásában.

hvg.hu: Milyen változásokat, újításokat kíván bevezetni a színház vígjátéki bulvárgépezetében?

Sch. J.: A nagyszínpadon változatlanul tartjuk a minőségi szórakoztatás vonalat. Mindenképpen hangsúlyt szeretnénk fektetni a fiatal rendezők meghívására is a szakmailag magas színvonalat képviselő rendezők mellett. Szeretném, hogy a közönség szórakoztatásán túl egyfajta színésznevelés is történjen a társulaton belül olyan alkotók meghívásával, akik kissé megbolygatják a színészeket, kilökik őket a komfortzónájukból, pozitív hatással lehet, ha beledobunk egy kavicsot a megszokott rendbe. Fontosnak tartom főleg a fiatalok szempontjából, hogy neves szakemberektől kapjanak szakmaiságot, minőséget. A fókusz eddig elsősorban a színdarabokra helyeződött, emellett lényeges az a fajta színésznevelés és figyelem, amit annak idején a Radnóti Színházban kaptam, hogy melyik korszakában mit kell játszania egy színésznek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.