Szerző: LÁZÁR GERGŐ
2019.04.27.
Amit sokan sejteni véltek, beigazolódott. Vagyis az, hogy a nemrégiben bejelentett Belgrád-Budapest vasútvonal felújításának munkálataiban a magyar oldalt – kínai cégekkel konzorciumban – Mészáros Lőrinc fogja képviselni. A 160 km-es vasúti pálya felújítása az előzetes tervek szerint 750 milliárd forintba kerül majd, ami az Index számításai szerint körülbelül 130 év múlva fog megtérülni. Ez persze akkor igaz, ha a beruházás költsége nem emelkedik meg úgy, mint minden ebben az országban. Olyan felújítás, vagy építkezés ugyanis, amely ne haladná meg sokszorosan az előzetesen becsült árat, a kormányközeli vállalkozók esetében elképzelhetetlen. Minden egyes négyzetcentimétert túláraznak, hogy ezzel növeljék a már amúgy is igen komoly hasznukat. A kérdés tehát az, hogy a 750 milliárdos felújításnak mi lesz a végső költsége? 1000 milliárd? Esetleg ennél is több?
Mészáros bizonyítottan garancia arra, hogy közpénzek milliárdjai tűnnek el, mégpedig úgy, hogy ettől véletlenül
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.