Szerző: BIRKÁS PÉTER
2019.04.04.
A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat egy új, ÉletMentő elnevezésű applikációt vezet be. A mobilalkalmazás gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást a bajbajutottak számára. Az applikációba előre fel lehet vinni a legfontosabb egészségügyi tudnivalókat, így a mentésirányító a riasztással egyidejűleg azonnal látja például a bajbajutott korát, nemét és gyógyszerérzékenységeit. A szuperpontos helymeghatározás pedig a mentőautó kiérkezését segíti.
Az ÉletMentő app gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az app elérhető lesz Androidra és iOS-re is, és közvetlenül az alkalmazásból lehet segélyhívást indítani. Egyik nagy előnye, hogy tárolja az előre feltöltött egészségügyi adatokat, amik megjelennek a diszpécser monitorján és akár a mentőautóban található táblagépen is. Így a riasztással egyidejűleg olyan fontos tudnivalók is a mentőszolgálat rendelkezésére állnak – pl. a beteg kora, neme, gyógyszerérzékenységei – amiket a diszpécser csak hosszas beszélgetés során tudna meg. Vészhelyzetben ezek a percek is számítanak.
Az alkalmazás másik erőssége a szuperpontos helymeghatározás. A precíz rendszernek köszönhetően azt is látja a mentő, hogy melyik épületrészben van a bajbajutott. Ez különösen akkor fontos, ha a bajbajutott a segélyhívást követően eszméletét veszti, és emiatt nem tudnak vele kapcsolatba lépni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.