2019. március 20., szerda

„KÉSZ ÁTVERÉS SHOW” – TÉNYLEG AKKORA SIKER A PEDAGÓGUS-ÉLETPÁLYAMODELL?

HVG ONLINE / KULT
Szerző: BI
2019.03.19.


...Az életpályamodellről szóló cikkünk és az e témában született Facebook-bejegyzések alatt is feltűnően dühös kommentáradat tanúskodik arról, hogy sikertörténetnek enyhe túlzással sem lehet nevezni a rendszert.

Sokan már rögtön a starthelyzetet kifogásolják, amikor minden tanárt automatikusan Pedagógus I.-be soroltak.

Több évtized munkája nem ér semmit, majd jön valaki, aki egyszer lát, és majd megmondja, értek-e ahhoz, amit egész életemben csináltam?

A legtöbb komment a minősítők személyéről, kompetenciájukról, illetve az őket megillető kedvezményekről és szabadnapokról szól.

Olyan kollégám is minősít másokat, aki az iskola egyik leggyengébb tanára volt... Én 27 év gyakorlattal is ped-1 vagyok, és maradok is. Kész átverés show az országnak!

A tipikus nyertese ennek a hülye minősítésnek úgy néz ki, hogy adott egy szakértő/szaktanácsadó, aki tart heti 17 órát, zsebre vágja ezen túl, mondjuk az osztályfőnöki pótlékot, egy munkaközösségvezetőit, plusz hetente van egy szabadnapja, mindezt bruttó 400 ezer plusszért, szemben az átlag gályázó pedagógussal, aki 26 órában szív (+helyettesítések), bő egy százassal kevesebbért. Van kolléga, aki a saját osztálya szereplésére nem jön be, mert az neki jár (a szabadnap), és hiába nincs kiküldve, akkor sem. Megint a sz*r úszik a felszínen, ennyi az életgályamodell és nem több

Van szakértő kollégám, akinek eddig nulla megbízása volt. Ellenben röhög rajtunk, a saját kollégáin, hogy a hülyék 26 órában húzzák a belüket. Ezt nyíltan. Valamint hangosan kijelenti, hogy reméli, a továbbiakban se fog kapni megbízást, de ha mégis, majd visszaadja. Nehogy már a ’szabadnapján’ még kirendeljék szakérteni.

„Egy félév alatt van kb. két minősítésük, cserébe az a nap védett. Nemcsak hogy helyettesítésre nem lehet őket beosztani, de bizony akad nálunk olyan kolléga is, aki a saját osztályát nem kísérte el a kirándulásukra, mert az védett napjára esett. (És nem, nem minősített akkor senkit!)”

A minősítő is el fogja hinni előbb-utóbb, hogy ő különb. És jogosultnak tartja magát, hogy tantestületen belül is kioktasson, miközben nem tud ép mondatokban fogalmazni, helyesírási, fogalmazási hibákat vét magyar szakos mestertanárként.

Sok gyakorló pedagógus annyira nem tartja ezt a rendszert legitimnek, hogy nem is kíván részt venni benne.

Nem veszek részt ennek a szar, ócska, árokásó és a megint a nímandokat, meg viceházmestereket díjazó rendszernek a legitimálásában. Nemhogy bruttó 15 ezer forintért – amennyiért emberek loholtak megcsinálni! –, semennyiért sem. (..és mert végignéztem, hogy másokkal megíratva a portfóliót, aztán heteken át begyakorolva azt a két nyomorult órát, hogyan léptek előre olyanok, akikre a kutyámat sem bíznám rá, nem gyereket.)”

Bár egy pedagógus-életpályamodell lehetne valóban az oktatás színvonalát emelő rendszer, de úgy tűnik, a jelenleg működővel kapcsolatban igaza volt a pedagógusportfólió atyjának, Falus Ivánnak 2014-ben. Ő már akkor azt mondta, hogy a pedagógusértékelési rendszer ugyan nagyon fontos lenne, de ahogy azt bevezették, káros, és nem szolgálja az eredeti célt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.