Szerző: VÁCZI ISTVÁN
2019.03.01.
Múlt pénteken jelentős összeget, közel 34 milliárd forintot csoportosított át egy kormányhatározat a leendő BMW-gyárnak helyet adó debreceni északnyugati gazdasági övezet kialakítására. Mivel ennek nagyobb része önkormányzati feladatok ellátására megy, küldtem néhány kérdést a polgármesteri kabinetnek az összeg felhasználásáról.
A válaszból kiderült, hogy a múlt hét pénteki dokumentum egy tavaly novemberi kormányhatározattal* együtt értelmezhető, amely a gazdasági övezet kialakítása céljából 127,8 milliárd forint biztosításáról döntött. Ekkor határoztak arról is, hogy melyek azok a beruházások, amelyeket az állam, és amelyek azok, melyeket az önkormányzat valósít meg. A múlt heti kormánydöntés az önkormányzat számára meghatározott feladatok megvalósításához szükséges forrás biztosításáról szól.
Az önkormányzat válasza kitért arra is, hogy a teljes (állami és önkormányzati) csomag keretében többek között olyan új közcélú beruházások valósulnak meg, mint az M35-ös autópályán létesülő új lehajtó Debrecen-Józsánál, a 33-as főút bővítése Debrecen határában, a 108-as vasútvonal villamosítása Balmazújváros irányába, valamint az ipari park kialakításához is szükséges közműfejlesztések. Ezek a beruházások a debreceniek mindennapi életét is megkönnyítik – tette hozzá az önkormányzat.
Ez valamilyen mértékben biztosan így van, de érdemes megvizsgálni a csomag tartalmát olyan szempontból, hogy vajon a BMW-gyár nélkül is végrehajtotta volna-e az adott fejlesztéseket az állam és az önkormányzat. Mert ha nem, akkor igazából ezeknek a költségeit is hozzá kell írni a beruházás papíron 12,4 milliárd forintos állami támogatásához...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.