Szerző: RUTAI LILI
2019.01.11.
Nyugat-Európában egyre több helyen tiltják be a szexista reklámokat, hazánkban azonban még egy friss bírósági ítélet szerint is rendben van áruba bocsátott húsdarabként bemutatni meztelen nőket. Az Egyenlő Bánásmód Hatóság a Chef Market nevű cég autóinak oldalán látható hirdetések ellen nyújtott be keresetet, ám a bíróság másodfokon sem talált kivetnivalót a hirdetésekben.
Magyarországon nap mint nap találkozhatunk szexista reklámokkal a médiában és a köztereken is. Ezek rendszerint kisebb-nagyobb felháborodást keltenek, páran morgolódnak rajtuk a közösségi médiában, ám hazánkban alapvetően semmi nem állja útját a nemi sztereotípiák használatának a reklámokban.
A Neogranormon kenőcs „Megér egy szép cipő egy sebes lábat” reklámja például azt sugallja, hogy egy nőnek el kell viselnie a fájdalmat is egy magassarkú kedvéért. De a Scitec Nutrition legfrissebb, az utóbbi hetekben kiplakátolt, „Új év új test” feliratú kampánya is szexista. Azt az érzést kelti a nézőjében, hogy amíg nem tökéletesen izmos, addig nem elég jó a teste – azaz „új testre” van szüksége. Étkezési zavar és testképzavar is kezdődhet ezzel...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.