Szerző: SZARVAS NORBERT
2019.01.14.
Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy mikor pukkad ki a lufi, mikor omlik össze az ingatlanpiac. Erre van egy konzerv válaszom: „Hamarabb, mint gondolnád, de később, mint ahogyan számítanál rá”. De mihez kezdjünk ezen a piacon, ahol olyan startup ingatlan cégeket is lehet találni, akik szépen-lassan megreformálják azt, amit az ingatlanértékesítésről eddig gondoltunk? Megkerestem Kiss Zoltánt (CEO), a ProPero alapítóját, hogy mutassa be nekünk ezt dolgot...
Szia Zoli! Mi ez a Propero, mit lehet rólatok tudni?
Szia Norbi! Köszöntöm az olvasókat.
A ProPero egy olyan innovatív startup vállalkozás, aminek ambíciója nem kevesebb, mint a komplett hazai ingatlanértékesítői piac megreformálása, ügyfélbarátabbá tétele. A víziónk, hogy a legfejlettebb informatikai megoldásokat beépítve az értékesítési folyamatokba, a lehető legalacsonyabb áron, a leggyorsabban és az ügyfelek számára legzavarómentesebb módon értékesítsük a ránk bízott ingatlanokat.
Valljuk be, a mai piacon kifizetett 4-5%-os közvetítői díj minden, csak nem olcsó. Persze a mérték igazodik az ingatlanos cégek „múlt században ragadt” struktúrájához, ami egyre drágább fenntartási költségeket jelentenek számukra. Ezt pedig mindig az ügyfél fizeti meg.
Mi feltettük a kérdést, hogy mi lenne, ha a közvetítői jutalék csupán nettó 1%+Áfa lenne...?
Honnan jött az ötlet, hogy nem a piacot követitek, hanem teljesen más irányba indultok egy olyan időszakban, amikor mindenki elképesztő jutalékokat tesz zsebre ezen a piacon?
Win-Win , ez a rövid válaszom.
Komolyra fordítva a szót...
Azt gondolom, minden üzleti kapcsolatnak arról kéne szólnia, hogy eladó-vevő-közvetítő jól érzi benne magát és mindenki a maga szintjén értéket teremt. Mi feltettük a kérdést, hogy a közvetítők a hagyományos értékesítői modellben képesek értéket teremteni? És ez az érték megér az eladónak akkora jutalékot, mint amennyit ki kell fizetni?
Arra jutottunk, hogy ez nem feltétlenül ennyire egyszerű. Az biztos, hogy senki nem szeretne kifizetni élete munkájáért a közvetítőnek milliókat. Ezzel valamit kezdenünk kellett.
Azt is figyelembe vettük, hogy az értékesítő magas jutaléka beépül az árba, ami még a mostani, rendkívül dinamikus piacon is hátráltatja az eladást, mivel magasabb árat kell meghatározni...
Nézzünk egy példát!
...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.