Szerző: FÖLDES ANDRÁS
2018.12.27.
Az influenszer a reklámipar új hirdetési eszköze. Az influenszer a közösségi média feltalálásával jött létre, amikor is a marketingesek rájöttek, hogy a jelentős követővel rendelkező facebookosokat, instásokat, twittereseket hirdetési felületként lehet használni. A közösségi média központi alakjainak pénzt vagy ingyen termékeket adtak, cserébe azért, hogy ezekről spontán posztoljanak, beszéljenek.
Az influenszerség viharos gyorsasággal tarolta le a közösségi médiát, és mostanra már az is influenszernek számít, aki nem kap pénz a szolgáltatásaiért, egyszerűen csak népszerűvé teszi az általa érdemesnek tartott termékeket.
ILYEN PÉLDÁUL ORBÁN VIKTOR, AKINEK 2018-AS FACEBOOK-POSZTJAIBÓL KIRAJZOLÓDIK: A MINISZTERELNÖK A LAKTATÓ ÉTELEK IRÁNT A LEGELKÖTELEZETTEBB.
De mielőtt belemennénk a részletekbe, rövid áttekintés. Orbán Viktor 2018-ban, december 20-ig számításaink szerint 312 posztot jelentetett meg. (Megjegyzés: Kisebb eltérés lehet a posztok számában a Facebook nehézkes lapozórendszere miatt.) A posztok legtöbbje érthetően a miniszterelnök programjához kapcsolódik: hivatalos látogatások, csúcstalálkozók, kézfogások, kampány. Ez eddig egy miniszterelnöki Facebook-oldal rendes működése.
De miről posztol Orbán Viktor a kötelezőn túl?
A nem kötelező posztokon felül öt témát különítettünk el Orbán oldalán: migránsok, sport és stadionok, kaja, kultúra és állat.
Migránsok: Ha nem a kötelező programokról van szó, akkor Orbán legszívesebben a migránsokról posztol. Bejegyzései szerint Magyarország nem lesz bevándorlóország, Brüsszel migránsbarát, továbbá Európa végveszélyben. A miniszterelnök 38 migránsozós posztot jelentetett meg idén, azaz bejegyzéseinek több mint 12 százalékát teszik ki ezek a posztok.
Sport és stadionok: Orbán második kedvenc időtöltése a sport és stadionavatás. Összesen 20 posztban értekezett új stadionokról, díjazott sportolókról, szurkolt magyar sportsikereknek és rázott kezet sportügyi illetékesekkel. A sport dominanciáját jelzi, hogy nem számoltuk ide az olyan határterületeket, mint a nomád vendégjátékok Kirgizisztánban, vagy a szakmunkásverseny, amelyek szintén jelentős megjelenést kaptak Orbán oldalán.
Kaja: A migránsok és a sport persze erősen köthető Orbán politikájához, így ha a szabadon választott témákat nézzük, akkor az étkezés a miniszterelnök kedvenc témája. Nyolc posztot szánt különböző ételeknek és éttermeknek idén. Orbán Viktor kedvenc helyeinek listája ráadásul a szavazók széles rétegéhez szól, az alt-rightos NER-hipszterektől a közmédián nevelt vidéki szavazókig mindenkinek kínál valamit.
Anyukám mondta: Azután, hogy Orbán korábban inkább bicskával szeletelt kolbászokról szeretett posztolni, meglepő, hogy egy nemzetközileg is elismert étteremből jelentkezett be. A szöveg szerint a felesége javaslatára látogatták meg a helyet, ami idén a legjobb vidéki étterem címét is megkapta...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.