Szerző: VAJNA TAMÁS
2018.11.20.
A Volvo az első nagy autógyárként 2019-től minden járművébe az elektromos hajtást is beépíti, 2024-re pedig azt ígérik, hogy a gyártósorokról legördülő modelljeik fele teljesen elektromos lesz. A kínai tulajdonban lévő svéd márka az önvezető autók bevezetésében is az élen jár, bár az Uber kötelékében tesztelt autonóm XC90-esek közül az egyik idén tavasszal – mint kiderült, részben a gyalogos hibájából – halálra gázolt egy embert az Egyesült Államokban.
Emellett a gyártó idén szeptemberben jelentette be, hogy 2020-tól 360c néven sorozatban is gyártani kezdi a 300 kilométeres hatótávolságú önvezető elektromos autóit, amelyeket az Uber afféle autópályán közlekedő intercity járatokként rendszeresítene szerte a világban.
Adódik a kérdés: biztonságos?
Alexander „Lex” Kerssemakers 35 évvel ezelőtt kezdett dolgozni az autógyártó hollandiai márkakereskedőjénél, jelenleg a cég egyik legfőbb stratégájaként tagja a Volvo Cars International felső vezetésének. Az európai, közel-keleti és afrikai piacokért is felelős 58 éves menedzser budapesti villámlátogatásakor válaszolt a Qubit kérdéseire.
Rendkívül sajnálom a történteket, le is vontuk a megfelelő konzekvenciákat. Ugyanakkor, remélem nem lesz félreérthető, amit mondok, de vállalnunk kell a kockázatot. Meggyőződésünk, hogy az önvezető technológiák sokkal biztonságosabbá teszik a közeljövő közlekedését. Ahhoz azonban, hogy a mesterséges intelligencián alapuló alkalmazások tökéletesedjenek, szükség van a valódi forgalomban zajló tesztutakra. A számítógép csak így tanulhatja meg, miféle veszélyforrások és -helyzetek léteznek. A közúti tesztelésekkel a gépi tanulás az előre megírt programoknál nagyságrendekkel jobb és hatékonyabb megoldásokra vezetett. Ugyanakkor belátható időn belül elsősorban a szolgáltató szektorban, ahogy mi emlegetjük, robotaxiként terjedhetnek el leginkább az autonóm járművek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.