Szerző: PuPu
2018.11.24.
Ez most nem Orbán Viktorról és népi zenekaráról szól, nem is tudom, nem lesz-e bajom belőle...
Merrefelé megy a világ, ez itt a kérdés, kérdezé Hamlet a harmadik felvonásban, de válaszolni ő se igen tudott rá.
Én sem tudok, igaz, nem is vagyok egy Shakespeare, emellett a világ is bonyolultabb mintázatot mutat, mint az ő korában, de hát ez nem mentség annak, aki szinte határtalan tudásbázishoz fér hozzá.
Márpedig ma az emberiség jelentős része a zsebében hordja az eszét, csak előkapja és máris megjelenik Gugli, a barátja, aki minden ravasz, fogós kérdésre hibátlanul megfelel.
Mégis, ha valaki megkérdezné tőletek, milyen lesz a magyarok élete 2125-ben, kötve hiszem, tudna valaki válaszolni rá.
Onnan jutott ez eszembe, hogy a cseles tekintetű történész-asszony azt javasolta, hogy meg kell változtatni történelemoktatásunkat, le a vörös métellyel, le a világtörténelemmel, általános iskolákban csak magyar történelmet kell tanítani, melynek célja "öntudatos és büszke magyar polgárok nevelése. Múltunk megismertetése és értő elemzése révén minden tanuló erőt meríthet nemzetünk nagyjai, hősei és példaképei tetteiből, melyeknek eredményeként több mint ezer éve megmaradtunk és megőriztük nemzetünket itt a Kárpát-medencében. A diákokat jogos önbizalommal kell felvérteznünk, és azzal a tudattal, hogy nem kell senkivel szemben kisebbségi érzést táplálniuk, mindenkivel szemmagasságból beszélhetnek."
Bár nem vagyok történelemtanár, azért engedtessék meg nekem egy kis mosolygás.
Ha ezt a követelményt összefésüljük a NER valóságával, meglehetősen érdekes képet kapunk az eljövendő évtizedek magyarjairól.
A magyar diákok zöme ugyanis csak tizenhat éves koráig diák, utána az útja vagy az árokpartra, vagy a szakképzésnek nevezett szecskavágóba vezet, ahonnan olyan szakmával kellett kijönniük, mely megfelel egy hajdani adóvirtuóz csempekereskedő igényeinek.
Az Iparkamara volt oktatási igazgatója szerint "Ahhoz, hogy a kormány 2010 után egymillió új munkahely létrehozását ígérje – amivel választást nyertek –, kellett egy szakképzési modell is. Ez arról szólt, hogy minél több fiatal kapjon szakmunkás végzettséget.
Funkcionális analfabéta, alapkészségekkel nem bíró fiatalok jöttek be a szakiskolai képzésbe, tehát nekik kellett szakmát adni. Ezért vezették be a kék galléros, lebutított, egyszer használatos szakmunkásképzési modellt.
Ezzel összefüggésben viszont nőtt a korai iskolaelhagyás, de mivel a fiatalok bementek a közmunkába, felére csökkent az ifjúsági munkanélküliség.
Tehát a kormány jó gazdasági számokat állított elő, de nem vette észre, hogy hosszú távon is kellene gondolkodni" - magyarázta...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.