Szerző: KOVÁCS-ANGEL MARIANNA
2018.10.24.
Dübörög a kormányzati propagandagépezet, legutóbb júniusban kötött 25 milliárd forintos keretszerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) és ebből 18,7 milliárd forintnyi megbízást már ki is osztott. A legtöbbet, 5,9 milliárd forintot a Sargentini-jelentés ellen fellépő, szeptemberben indított kampányra szánták, a legnagyobb tételek között ezt követi a Magyar Turisztikai Ügynökség 4,5 milliárdos, illetve az Államadósságkezelő Központ 1,4 milliárd forintos megbízása. (Az érvényben lévő keretszerződés összes megbízását a cikkünk végén lévő táblázatban részleteztük.)
2014 óta minden állami kommunikációs megbízást a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó NKH-n keresztül bonyolítanak. A rendszer lényege, hogy az olyan nagy állami tulajdonú cégek, mint a Magyar Posta, a MÁV vagy a Magyar Turisztikai Ügynökség nem írhatnak ki saját közbeszerzést, a szükséges kommunikációs feladatokra a NKH talál ügynökségeket. A hivatalos magyarázat szerint a központosításra a költséghatékonyság miatt volt szükség, ehhez képest
tavaly minden eddiginél több pénzt, több mint 66 milliárd forintot osztott ki a kormány propagandacélokra.
A költségek lefaragását vélhetően nem segíti, hogy a Rogán Antal minisztériuma alá tartozó NKH nem feszült bele, hogy minél jobban megversenyeztesse a gyakran többmilliárdos munkákat: kiírtak egy 25 milliárd forintos keretközbeszerzést, amelyen három nyertest hirdetnek, az egyes megbízásokra pedig csak ez a szűk kör pályázhat. Így lettek az állam legnagyobb kommunikációs beszállítói Kuna Tibor, Csetényi Csaba és Balásy Gyula cégei lettek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.