Szerző: kreatív pszichológia
2018.09.05.
Elfoglalt ovisok, agyonhajszolt iskolások, alvászavarral küzdő egyetemisták. Már nem csak felnőttek körében gyakori a túlterheltség, kapkodás és az állandósult időhiány, lassan egy gyermeknek is hosszasan kellene lapozgatnia nem létező határidőnaplójába, hogy egy szabad fél órát találjon. A „neveljünk sikeres gyermeket” projekt azonban nem biztos hogy a legsikeresebb vállalkozás!
Menedzser szülő
Természetes, hogy minden szülő a legjobbat szeretné a gyermekének, pontosabban azt, amit ő a legjobbnak tart. Egyre többször találkozom azzal a vélekedéssel, hogy a mai világban sikeresnek – ilyenkor jellemzően a jó anyagi státusra gondolnak - és keménynek kell lenni,és a gyermekeket is - már a korai évektől - erre kell felkészíteni, trenírozni. Az óvodai és iskolai oktatás nyújtotta ismeretanyaggal is elégedetlen a legtöbb szülő, így már a korai életszakaszban elkezdődik a különoktatás.(Talán a legjobb mindjárt a babaangollal kezdeni…). Részben természetesen jogos az oktatás kritikája, bár talán nem az ismeretanyag mennyiségével van, hanem tartalmával, módszerével és hiányosságaival van a gond. Az azonban bizonyos, hogy már az iskolai követelményeknek való megfelelés is komoly terhet jelent a gyermekek nagy részének. A menedzser szülő jót, sőt a legjobbat szeretné a gyermekének („Vigye többre, mint én!”, „Könnyebb élete legyen, mint nekem!”), mégis veszélyes pályára téved, ráadásul gyakran csak évekkel – olykor évtizedekkel később – derül ki, hogy talán a kevesebb, több lett volna!
...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.