Szerző: SZUROVECZ ILLÉS
2018.09.04.
Világszerte azzal szenvednek a különböző kormányok, hogy a legjobb diákok nem akarnak tanárnak menni, vagy ha mégis, eszük ágában sincs hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozni. Az OECD most kiadott egy kötetet, amelyben egyrészt összefoglalta, hogyan képzik a tanárokat a legjobb oktatási rendszerekben, másrészt tippeket adott, hogyan lehetne a pályára csábítani a tehetséges fiatalokat.
Az oktatásra fordított pénzek nagy része mindenhol a tanárok képzésére és fizetésére megy, és nagyon nem mindegy, kiket, hogyan készítenek fel erre a pályára. Ez az a pont, ahol az állam viszonylag egyszerűen és gyorsan beavatkozhat a gyerekek jövőjébe: az otthoni problémákra nehéz jó megoldásokat találni, egy hozzáértő és hatékonyan dolgozó tanár viszont egész életpályákat képes megváltoztatni.
A világ fejlett országait tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) most kiadott egy kötetet, amelyben azt keresik, hogyan képzik a tanárokat azokban az országokban, amelyek a PISA-felmérések alapján évek óta a legsikeresebb oktatási rendszereket működtetik. Külön megnézték azt is, hogy kikből lesznek tanárok, és milyen kormányzati eszközökkel lehet vonzóbbá tenni a pályát a legtehetségesebb gyerekek számára. Egy harmadik fejezetben pedig azt vizsgálták, hogyan próbálják a különböző országokban eljuttatni a legjobb tanárokat a hátrányos helyzetű gyerekekhez...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.