Szerző: Goalieath
2018.09.23.
Bő másfél milliárd forint a labdarúgó NB1-ben egyáltalán nem számít kiemelkedő költségvetésnek, inkább átlagosnak. Legutóbb például a szebb napokat megélt Debrecen gazdálkodott nagyjából ennyi pénzből. Ha azonban ezt az összeget megfogjuk, és átvisszük az ország nyugati felébe, és mondjuk a női kézilabdába fektetjük, akkor máris egy négyszeres BL-győztes csapatot építhetünk.
Ez jól jelzi a két sportág közti kontrasztot, illetve azt, hogy a focicsapatok lassan valóban belefulladnak a pénzbe.
A magyar női kézilabda élvonalába évek óta két klub sorolható, a Győri Audi ETO KC, amely négyszeres Bajnokok Ligája-győztes (2013, 2014, 2017, 2018) és az FTC Rail Cargo Hungária, amely rendre a legrangosabb sorozat négyes döntőjének küszöbén van, de az igazi áttörést egyelőre nem érte el. Tavasszal foglalkoztunk már a feltörekvő csapatok, más néven a tao-rendszer nagy haszonélvezőinek gazdálkodásával, akkor a Siófok és az Érd számait néztük meg – velük éppen ezért most nem számolunk...
A legtöbb nagy sportklubbal ellentétben Győrben még mindig nem üzleti vállalkozásként, hanem sportegyesületként működtetik a női kézilabdaklubot. Ennek ellenére a cégekhez hasonlóan vannak nyilvánosan elérhető beszámolóik, csak azokat egy másik felületen kell keresni, mivel nem a Cégbíróságnak, hanem az illetékes bíróságnak kell őket beadni. A legfrissebb, 2017-es beszámoló szerint a győri kézilabdások költségvetése kicsivel haladta meg a 1,5 milliárd forintot. Ez a mintegy 5 millió eurós összeg nemzetközi viszonylatban is az élmezőnybe sorolja a kisalföldieket, talán csak a román CSM Bukarest büdzséje mérhető hozzá...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.