2018. augusztus 1., szerda

ÍGY UTAZNAK A CSALÓK A PÉNZÜNKRE - FELPÖRÖGNEK A KÁNIKULÁBAN A CSALÓK

AZ ÉN PÉNZEM BLOG
Szerző: Az Én Pénzem
2018.08.01.


Az utóbbi időben még a szokásosnál is sokkal több biztonsági figyelmeztetés jelent meg. A csalók nagyobb aktivitása összefügghet a nyaralásokkal is. Az adathalászokat tipikus vonzó bankok mellett a mobilcégek, sőt az online kereskedők is célkeresztbe kerültek.

Sorra jelennek meg a biztonsági figyelmeztetések elsősorban a bankok és a telekommunikációs cégek részéről, amelyek az adathalászat veszélyeire hívják fel a figyelmet. Úgy tűnik, a nyári melegben sem pihennek a csalók, talán abban is bízva, hogy nyaralás előtt csökken a figyelem, sokan kevésbé koncentrálnak például banki ügyeikre. Könnyebb is áldozatul esni ilyenkor az olyan e-maileknek, amelyek – például szoftverújításra vagy karbantartásra hivatkozva – kérik a személyes és hozzáférési adatok megújítását, attól tartva, hogy utazás közben külföldről nem férünk hozzá számlánkhoz, esetleg zavar lehet a mobilkapcsolatunkban. Ilyenkor nyáron, ráadásul sokkal több idő is eltelhet, amíg valakinek nyaralásról, esetleg külföldről visszatérve feltűnik, hogy illegálisan nyúltak a bankszámlájához.

Az összes bank rendre felhívja a figyelmet, hogy sosem kér e-mailben ügyfél-azonosítókat, vagy azt, hogy az emailből egy linkre kattintva lépjenek be az internetes felületre.

A K&H nemrég közzé tett figyelmeztetésében külön kiemeli, hogy aki ilyen e-mailt kapott, és megadta ügyféladatait, vagy rákattintott az abban szereplő linkre, a kh.hu weboldalról nyissa meg újra a K&H e-bankot, és ellenőrizze az e-bankban a tranzakció történetét, illetve a beállítások/azonosító eszközök kezelése menüpontban a regisztrált eszközeit!

A Budapest Bank szintén arról adott tájékoztatást, hogy látszólag a Budapest Banktól érkező e-maillal történt adathalász kísérlet. A bank arra kéri az ügyfeleit, hogy kapott elektronikus levélben javasolt lépéseket ne kövessék, azt töröljék. Hozzáteszik, hogy a bank már letiltatta az adathalász oldalt, aki pedig mégis megadta az adatait jelezze az ügyfélszolgálaton vagy bármelyik bankfiókban, és a bank felületén kezdeményezze jelszavának megváltoztatását!
...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.