Szerző: DIPPOLD ÁDÁM
2018.08.26.
Az agy jutalomközpontjának nem az a legfőbb célja, hogy jól érezzük magunkat: azért fejlődött ki úgy, ahogy, hogy a túlélésünket segítse, ennek során pedig a hasznosnak tűnő viselkedésmódokat kell vonzóbbá tennie. Ez a komplex rendszer tehető felelőssé azért az egyszerű jelenségért is, hogy a legtöbben hajlamosak többet enni, mint amennyire szükségük van – nem mindig állt elég élelmiszer az ember rendelkezésére. Ugyanúgy ezért okoz örömöt, ha találunk jó helyen egy üres parkolóhelyet (persze ebben benne van az is, hogy nagyon győztünk, ha mi csapunk le rá hamarabb, mint valaki más), és ez felelős azért is, amiért egyre többen lelnek örömöt az online vásárlásban – olyannyira, hogy az amerikaiak egy része épp az Amazon és társai miatt válik lassan kóros gyűjtögetővé.
Az alvajárás után itt az új kór, az alvavásárlás: az Amazon szövegértő robotjával, az Alexával vagy a konkurens Cortanával és a Google Assistanttel új családtaggal bővült a háztartások egy része, és minden eddiginél egyszerűbbé vált az online vásárlás. Darren Austin, a Microsoft termékmenedzsmentjének igazgatója szerint várható, hogy lassan minden otthonnak a része lesz egy digitális asszisztens, ez pedig bizonyos mértékben addiktív, idővel pedig ugyanúgy nélkülözhetetlenné válik a felhasználók többsége számára, mint a Facebook (ennek persze az érdeklődésünket kiszimatoló telefontól a hallgatózó asszisztensig megvannak a maga kockázatai is)...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.