Szerző: MOLNÁR RICHÁRD
2018.07.31.
Számos kelet-európai országot sikerült beelőznünk azzal, hogy Magyarországra csábítottuk a BMW új gyárát, azonban még nem tudni, mindez mennyibe kerül a magyar költségvetésnek.
Három és fél évvel ezelőtt még kacsának bizonyult az Angela Merkel német kancellár magyarországi látogatása után felröppent hír, amely szerint a BMW gyárat épít Magyarországon. Úgy tűnik azonban, hogy Orbán Viktor miniszterelnök idén júliusi berlini tárgyaílása a német kancellárral viszont szerencsét hozott: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint a német autógyár szóvivője Budapesten közösen jelentették be, hogy a BMW egymilliárd eurós (jelenlegi árfolyamon mintegy 330 milliárd forintos) beruházás keretében hagyományos és elektromos autókat összeszerelő üzemet épít fel Debrecenben.
A német sajtóban már 2012-ben felmerült, hogy a gyártás felfuttatásában gondolkodó BMW – Brazília és Mexikó mellett – Kelet-Európában tervez új üzemet létrehozni. A cég már 2004 óta, csúcsévekben nagyjából egymilliárd euró értékben vásárolt alkatrészeket Magyarországon működő (jellemzően külföldi tulajdonú) beszállító vállalkozásoktól, és mivel más nagy német autógyártók – mint az Audi vagy a Mercedes – már hosszabb ideje sikeresen működtek hazánkban, jó eséllyel pályáztunk a BMW kegyeire. Azonban hamarosan kijózanodás következett: a cég végül az Egyesült Államokban, Mexikóban és Kínában hajtott végre beruházást. Később újra szóba került a kelet-európai terjeszkedés, sokáig azonban jóval esélyesebbnek tűnt Románia és Szlovákia, de felmerült Csehország, Lengyelország és Horvátország is lehetséges helyszínként...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.