Szerző: Az Én Pénzem
2018.07.02.
Állandó vita tárgya, hogy nem azért kell-e magasabb árat adni valamiért, hogy a reklám- és csomagolási költségeket is megfizessük, vagy valóban jobb minőséget kapunk a pénzünkért. Most (ismét) kimutatták, hogy a naptejeket kár drágán venni. Nem mindennel van azonban így.
A műszaki cikkek esetében általános vélekedés szerint az ár meglehetősen jól eligazít a minőségről. A légkondiknál (amelyek beszerzése lassan ezen a nyáron is esedékessé válhat) ez így is van, meg nem is. Egy körültekintő teszten (erről részleteket itt olvashat) mindössze egy termék kapott 4-nél több pontot a hűtési és fűtési hatékonyságra, ráadásul nem is a legdrágább készülék. Az értékelési lista végén sorakozó 8 légkondicionáló viszont egyértelműen olcsóbb árkategóriás, jellemzően 150 és 225 ezer forint körüli árral.
Például a gyereküléseknél – derült ki korábban – sem az ár, sem a márkajelzés nem segít az eligazodásban. Drágán és olcsón is lehet tehát rosszat is és jót is venni. A nagyon meggyőző reklámokkal hirdetett drága ágybetétekről a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) tesztje viszont egyértelműen kimutatta: nem érdemes túl sokat áldozni egy matracra, hiszen az olcsóbbak is tudják hozni a drágábbak minőségét.
Mint a német Warentest alapítvány szokásos nyaralási előtti vizsgálatában az idén kimutatta: hasonló a helyzet a naptejekkel is. A G7 által ismertetett eredmény szerint az ellenőrzött 19 különböző termék mindegyike kiválóan vagy jól vizsgázott abból a szempontból, hogy mennyire véd a napsugárzás káros hatásai ellen. Az is kiderült viszont, hogy egyáltalán nem éri meg drága terméket vásárolni, hiszen a diszkontokban kapható, olcsóbb termékek semmivel sem rosszabbak, mint a híres márkák árui...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.