2018. július 9., hétfő

A VILÁGOSKÉK 43 ÁRNYALATA - AZAZ MIÉRT ILYEN ÓCSKÁK A BUDAPESTI BUSZOK?

444
Szerző: 444.hu / tldr
2018.07.09.


Ha nem szakmabeli az ember, hanem sima utas, akkor lehetetlenség átlátni a budapesti buszhelyzetet. A buszok egy része ma már szép világoskék, csakhogy az egységes szín alatt órási különbségek lapulnak. A budapesti állomány fele öreg. Nem új (0-2 év), nem újszerű (2-10 év), hanem valamelyik európai város már leselejtezett járműve, roncstelepre való darab (10+ év). 

Budapestet nemhogy Bécs, de már Pozsony és Bukarest is lekörözte azon a pályán, amelyen annak idején verhetetlennek tűnt a város az Ikarus-hátországgal. Az elmúlt 30 évben azonban nemhogy gyártani, vásárolni sem vásárolt buszt a főváros. Nem csoda, hogy az állomány felét cserélni kéne.

De mi a fene történt vagy nem történt meg az elmúlt három évtizedben, hogy még mindig öregek a fővárosi buszok? Ez nem általános még Magyarországon sem: már a vidéki magyar nagyvárosokban is évek óta új flották szaladgálnak!
- Az egyik füstöl, a másik nem, de szép világoskék mindkettő. Mi a különbség?
- Keresné az ember a kapaszkodót, de minden járaton máshol himbálózik. Hogy lett ennyiféle busz hirtelen?

- De miért nem újak?
- És miért nem magyarok?
- És ha már az utas szív, kik járnak jól ezen az egészen?

Mert miközben agyra-főre ígérnek új Ikarust, nemzeti buszgyártást, nemzeti magyar csuklóst, ami nem-Ikarus Ikarus, Budapest még mindig jó 10-15 évvel van elmaradva a nyugati városoktól. Sőt ma már a keletiektől is, és a különbség csak nő...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.