Szerző: BODNÁR ZSOLT
2018.06.01.
A május végén bevezetett adatvédelmi rendeleteket maga az EU sem tudja betartani, az egyik fő célpont, a Google pedig csak még jobban profitál belőle. Bár a cél nemes, egyelőre úgy tűnik, a GDPR összességében több kárt okozott, mint amennyi hasznot hajtott.
„Két perce cseteltünk a haverommal a legújabb akkus ütvecsavarozóról, és most teli van OBI-hirdetésekkel a Facebookom, azért ez már ijesztő”. Biztosan mindenkinek van olyan ismerőse, aki részt vett már hasonló beszélgetésben. Mint ahogy az is nagyon valószínű, hogy ezek az ismerősök húzták fel magukat a legjobban, amikor egy helyett két, ne adj’ isten három kattintással lehetett csak eltüntetni a GDPR-határidő után mindenhol felbukkanó adatvédelmi tájékoztatókat.
De vajon ki hány, az új adatvédelmi szabályokra figyelmeztető felugró ablakot zárt be azonnal az elmúlt hetekben, és hányat olvasott el vagy legalább futott át? Az Európai Unió május végén életbe lépett rendeletcsomagja, a GDPR egyik fő célja az volt, hogy a techcégek, a weboldalak figyelmeztessék látogatóikat arra, hogyan bánnak az adataikkal – ez megtörtént, ennél jobban nem lehet a felhasználók arcába tolni, hogy ide figyelj, tudj róla, hogy mindent tudunk rólad, itt vannak a részletek, kattints az okéra. Kattintott is mindenki.
Ha a közvetlen környezetünkben tapasztalt vállvonogatás nem lenne elég bizonyíték arra, hogy az embereket túlzottan nem érdekli saját adataik védelme, érdemes megnézni, hogyan alakult a Facebook felhasználóionak száma a legalább 2017 ősze óta tartó folyamatos adatvédelmi botrányok miatt. Néhány hírességen és statisztikailag elhanyagolható mennyiségű felhasználón kívül nem sokan hagyták ott a közösségi oldalt, miközben 2018 első negyedévében a Facebook naponta 48 millióval növelte aktív felhasználóinak számát – mintha mi sem történt volna...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.