2018. május 29., kedd

MÉDIAHÁBORÚ: A VÁLASZTÁS ELŐTT 7 MILLIÁRD FORINTÉRT TOLTA A PROPAGANDÁT A KORMÁNY AZ ADÓFIZETŐK PÉNZÉBŐL

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: ERDÉLYI KATALIN
2018.05.29.


Február elejétől április 8-ig több nagy állami kommunikációs kampány futott. Bő 2 milliárd forint az ENSZ és a migránsok elleni hirdetésekre, 3 milliárd sikerpropagandára, 1 milliárd pedig a téli rezsicsökkentés reklámozására ment el. A Miniszterelnöki Kabinetiroda 26.400 forintot kért tőlünk az adatokért.

Hosszú ideje nyomon követjük, hogy mennyit költ a kormány hirdetésekre. Legutóbb március végén jelentkeztünk ilyen összesítéssel, amiben a decemberi és januári reklámkiadásokat számoltuk össze.

Azóta két adatigényléssel megszereztük a február elejétől április 8-ig megrendelt állami hirdetések dokumentációját a Miniszterelnöki Kabinetirodától. Természetesen Rogán Antal minisztériuma megint pénzt kért tőlünk az adatokért: igénylésenként 13.200, vagyis összesen 26.400 forintot kellett kifizetnünk. A táblázatokat ismét szkennelt pdf-ekben kaptuk meg, de már egész jól megtanultunk velük bánni.

Az összesített adatok szerint február 1. és április 8. között, vagyis a választási kampány finisében a kormány összesen nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre. Ez az összeg főként az alábbi nagy kampányokból tevődött össze:

- eredménykommunikáció (2018.02.01.-03.12.): 3 milliárd forint
- március 15-e (2018.03.01.-03.15.): 469,5 millió forint
- téli rezsicsökkentés (2018.03.23.-04.08.): 1 milliárd forint
- ENSZ (2018.03.01.-31.): 1,1 milliárd forint
- Stop migránsok (2018.03.26.-04.15.): 1,1 milliárd forint...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.