Szerző: DIÓSZEGI-HORVÁTH NÓRA
2018.03.07.
“A gyerekek kiégve kerülnek ki a középiskolából. Az iskolát azonosítják azzal, hogy egy olyan helyen kell legyenek ahol teljesen felesleges dolgokkal töltik az időt, a tanárok szívatják őket és az életre egyáltalán nem készíti fel. Értelmetlennek és kidobott időnek érzik, ami alatt hasznosabb dolgokkal is foglalkozhatnának, mint olyan dolgokat magolni amit 1 hét után úgyis elfelejtenek. Több évnyi iskolába járás sem segít kideríteni, hogy ki miben jó és mi lenne a neki való pálya. Tragikus, szégyen és óriási bűn így bánni a gyerekekkel.”
Íme egy szülői vélemény abból a több mint tízezerből, ami a Szülői Hang (nem reprezentatív) kérdőívére érkezett válaszul. A csoport főként arra kereste a választ, hogy a szülők hogy látják jelenleg az oktatási rendszert, mik a főbb problémák, és hogyan nehezíti ez meg nem csak a gyerekek, de egész családok mindennapjait.
Korábban írtunk már a tavaly decemberben indított kérdőív részeredményeiről (itt olvasható), akkor főként a diákok túlterheltségéről és a motiváció hiányáról volt szó, illetve az akkori válaszokból az derült ki, hogy
az iskola a gyerekek számára leginkább teher, de semmiképpen sem örömforrás.
Nos, most, hogy a kérdőívet kitöltők száma megduplázódott, a helyzet továbbra sem vált szemernyit sem jobbá.
Csak a magolás
Az iskola elméletileg az életre nevel – vagy legalábbis a mondás így tartja -, ehhez képest a szülői tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyerekek csupán bemagolják a tananyagot, de a lényei összefüggésekre az iskola már nem tanítja meg őket. Ráadásul a számonkérés után ezek a bemagolt ismeretek hamar kihullanak a diákok fejéből, vagyis lényegében kevéssé nevezhető hatékonynak az oktatás, és hasznosnak a megszerzett (majd elvesztett) ismeretanyagok...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.