Szerző: GYARMATHY ÉVA
2018.01.25.
...kérdezzünk meg pedagógusokat, oktatási szakembereket, pszichológusokat, szülőket és diákokat, hogy milyen egy jó iskola, ahol jó tanulni? Amit garantáltan senki NEM mond, hogy az ideális iskolában
- padsorokban ülnek a diákok,
- 45 percig egy témára kell figyelni,
- mindenki egyforma tananyagot tanul,
- a diákok érdeklődésétől független a tanítás,
- valódi tapasztalatok helyett tankönyvből tanulnak,
- elavult tananyagot tanítanak,
- a pedagógus előadja a tananyagot,
- dolgozatokkal mérik fel a diákok tudását.
Miért lennének motiváltak a gyerekek egy olyan iskolai tanulásra, amit senki nem tart jónak? Hogyan tudjon örülni a tevékenységnek, jól érezni magát és erőfeszítést tenni nap, mint nap a diák és a pedagógus, ha a tanítás mindennap erővel kimozdítja a komfortzónájából, de nem segíti, hogy megküzdjön a tanulás érdekében?
Ha az ideális iskoláról van szó, elég jó eséllyel valamilyen formában mindenki megemlíti az 6K (ne keresd a neten, most találtam ki) elemeit:
Miért lennének motiváltak a gyerekek egy olyan iskolai tanulásra, amit senki nem tart jónak? Hogyan tudjon örülni a tevékenységnek, jól érezni magát és erőfeszítést tenni nap, mint nap a diák és a pedagógus, ha a tanítás mindennap erővel kimozdítja a komfortzónájából, de nem segíti, hogy megküzdjön a tanulás érdekében?
Ha az ideális iskoláról van szó, elég jó eséllyel valamilyen formában mindenki megemlíti az 6K (ne keresd a neten, most találtam ki) elemeit:
- Kommunikáció, együttműködés, társas helyzetek
- Keretek, közösen kialakított szabályok
- Kavalkád, sokféleség,
- Kezdeményezés, a választás lehetősége
- Kreativitás, alkotó tevékenység
- Kritikai gondolkodás, értelmezés, saját tudás kialakítása
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.