Szerző: Mr Flynn Rider
2018.01.31.
Az egész család nyeri el az állami pénzeket, a vejénél súlyos korrupciós gyanú merült fel. Az ügyeknél csak a miniszterelnök pofátlan reakciója a felháborítóbb...
Mégis, milyen ügyekről van szó?
A legszembetűnőbb Tiborcz Istvánnak, Orbán Viktor vejének volt cége, az Elios, amely sorozatban nyert el milliárdos állami megbízásokat úgy, hogy
- az esetek túlnyomó részében senki mással nem kellett versenyeznie a munkákért;
- melyek természetesen iszonyúan túlárazottak voltak;
- valamint eleve a pályázatot olyan cég készítette elő, amelynek tulajdonosa a későbbi nyertesben is érdekelt volt.
Összesen több mint két tucat, direkt rájuk kiírt közbeszerzést nyertek meg, több mint 10 milliárd forint értékben.
A botrány már 2015-ben kirobbant (cikkeink itt és itt 2015-ből) a rengeteg megnyert pályázat és pénz miatt. Elindult az OLAF vizsgálata és elindult egy itthoni rendőrségi nyomozás (ahol persze nem találtak semmit). Végül idén januárban az EU csalás elleni hivatala, az OLAF azt indítványozta az ügyészségnek, indítson eljárást az ügyben. (Részletes cikk az ügyben itt.) A Polt-féle ügyészség bejelentette, hogy el is kezdi az eljárást. Borítékolhatjuk az eredményt.
Családtagok az állami pénzek körül
A Direkt35 cikksorozatban tárta fel, hogy az elmúlt években látványosan növekvő Orbán-cégek teljesítményéhez számos állami, főként EU-s finanszírozású munka járult hozzá. Részt vettek több nagy csatornázási és útépítési munkában, illetve megjelentek a Balaton déli partján zajló vasútfelújítási projektben is. Ebben nem csak beszállítóként, de alvállalkozóként is: a Nehéz Kő Kft. nevű fuvarozó cég közel 300 millió forinthoz jut ebből a projektből. A 2004-ben alapított cégnek korábban Orbán Viktor két öccse, ifjabb Orbán Győző és Orbán Áron is tulajdonosa volt, tavaly október óta azonban idősebb Orbán Győző kizárólagos tulajdonában áll. A Nehéz Kő Kft. 2012 óta végzi a - szintén Orbán édesapjának többségi tulajdonában álló - Dolomit Kft. építőanyagainak szállítmányozását, áll a cég honlapján...
A Szántód és Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres vasútvonal felújításánál ismerős cégekre bukkant az oknyomozó portál: a beruházás kivitelezője a Déli-part 2016 Konzorcium, amelynek három tagja van
ITT OLVASHATÓ
- a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló R-Kord Építőipari Kft.,
- a V-Híd Zrt.
- és a konzorciumvezető Swietelsky Vasúttechnika Kft., az osztrák Swietelsky cégcsoport egyik leányvállalata.
ITT OLVASHATÓ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.