2017. március 29., szerda

MILYEN A TIPIKUS VÁLLALKOZÓI RÉTEG MAGYARORSZÁGON? (B2B)

IFL BLOG
Szerző: Szarvas Norbert
2017.03.29.


Amikor tipikus magyar vállalkozói rétegről beszélünk, akkor vegyük ki a pakliból a fiatal vállalkozókat, és fókuszáljunk a rendszerváltás gyermekeire, akiknek jelentős része soha nem tanult meg igazán vállalkozni. Hihetetlen, hogy 2017-et írunk, de még mindig képtelenek voltak egyesek felfogni, hogyan kellene vállalkozni és mit jelent vállalkozónak lenni. Viszont minden tisztelet is az övék, hiszen egy másik rendszerből startolva mindenféle példamutatás nélkül vágtak bele az ismeretlenbe és maradtak fenn. Mégis vannak olyan tipikus tulajdonságaik, amiket nem csak idegesítőek, de egyáltalán nem hatékonyak:

A GYEREKEK SEGÍTÉSE - 1. RÉSZ

ÁTLÁTSZÓ - SZOCIO BLOG
Szerző: L. Ritók Nóra
2017.03.29.



Azt hiszem, ez érint meg leginkább mindenkit. A gyerekszegénység. Ez ellen a legtöbben szeretnének tenni, mert azt talán mindenki érzi, hogy a gyerek nem tehet semmiről, főleg nem arról, hova születik.

Cikksorozatunk korábbi részei

L. Ritók Nóra: Hogyan segítsek? – Hogyan adományozzunk III.

A ruhaadományok célbajuttatása – Hogyan adományozzunk II.

Használt ruhák – Hogyan adományozzunk I.

Tanuljunk adományozni

Ám a legnagyobb szegénységben élő gyerekek mögött is családok vannak. Ez pedig a segítségnyújtás módját, és lehetőségét is befolyásolja. Az átörökített szocializációval számolni kell mindig, a családokban kialakított túlélési stratégiákat a gyerekek is átveszik, nehéz azokat a pontokat megtalálni, ahol a leghatékonyabban lehet beavatkozni. A családokat kikerülve a hatékony, változást hozó segítségnyújtás nem lehetséges.

Akik addig mennek el a történetben, hogy karácsonykor készítenek egy cipősdobozos ajándékot, és eljuttatják a rászorulókhoz, nyugodtak lehetnek, azt a célt, hogy legyen mindenkinek karácsonyi ajándéka, elérték. Elérték az örömöt, a mosolyt, a karácsony üzenetével a szegények felé fordulást is. Egyetlen perc boldogságot adtak, és ez is sokat jelent. Akik a gyerekeik használt ruháját, játékait, iskolatáskáját összegyűjtik, és eljuttatják egy szervezethez, aki a továbbjuttatás rendszerét már kidolgozta, és megfelelően működteti, nos, az ő „körük” is ennyi volt, és teljesült is a céljuk. A munkát itt ezen a ponton más veszi át, láncot alkot ez, és nélkülözhetetlen formája a kríziskezelésnek.

Ám van, aki ennél többet szeretne. Pl. közvetlen kapcsolatot akar, és nem ruhát, vagy pénzt adni, hanem olyan élményt, amiről úgy véli, meghatározó lesz majd a szegénységben élő gyerek életében. Ami motivációt ad, segít a kitörésben. Vagy maguk keresnek ilyet a közösségi oldalon, vagy kérik a segítő szervezetet, ajánljon nekik olyat, akit pár napra magukhoz elvihetnek.

Eleinte beleszaladtunk mi is ilyesmibe, talán írtam az elején, mi is a nulláról indulva tanultuk meg azt, amit most tudunk, értünk már ebből az egészből, de a tanulás itt is folyamatos, megy ma is. Igaz, ma inkább a fejlesztések lehetőségiben, hiszen ennyi év után már tudunk annyit, hogy nagy meglepetés ezen a téren nem ér minket már sehol… nem nagyon van már olyan helyzet, amin át ne estünk volna. Külön tanulmányt érne az a sok megtapasztalás, mikor a jó szándék ellenére lukra futottunk, és a segítségnyújtás helyett csak további bonyodalmakat okoztunk, vagy hagytunk okozni olyanoknak, akik a maguk feje után mentek...


JÖN KIFELÉ A HOMÁLYBÓL A SZEXUÁLIS ZAKLATÁS

INDEX.HU
Szerző: JANECSKÓ KATA
2017.03.29.


...De hova lehet fordulni, ki segít?

Az ELTE-kutatás interjús részében többen is azt mondták: egyáltalán nem tisztázott előttük az, hogy hova tudnának fordulni, milyen lehetőségeik lennének az egyetemen belül akkor, ha áldozattá válnának.

Az általunk megkeresett egyetemek válaszai alapján egyébként meg szokott lenni a maga hivatalos módja a panasztételnek. Például:

A Pécsi Tudományegyetemen az esetleges panaszokat az Egyetem megfelelő grémiumához (Fegyelmi Bizottság), az EHÖK-höz, vagy a Rektori Hivatalba lehet eljuttatni. Az etikai normák megsértése esetén alkalmazandó eljárási szabályokat a PTE Magatartási és Kommunikációs kézikönyve tartalmazza.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen a nem kifejezetten tudományos és oktatási kérdésekkel kapcsolatban felmerült szabálytalanságoknál az Etikai Bizottság, a Fegyelmi Bizottság, valamint a rektor lehet illetékes.

A Semmelweis Egyetem
Etikai Kódexe minden egyetemi polgár számára lehetővé teszi panasz benyújtását munkahelyi szexuális zaklatás esetén. Első fokon a Kari Etikai Bizottság, másodfokon pedig az Egyetemi Etikai Bizottság bírálja el a panaszokat. Az egyetemen 2007 óta működik egy Esélyegyenlőségi Bizottság is, és most dolgoznak egy részletes Esélyegyenlőségi Szabályzaton. A gólyatáborokat évek óta a NANE-vel együttműködve szervezik, a civilek tájékoztató kiadványai hozzáférhetőek.

A CEU-nak átfogó szabályzata van a szexuális bántalmazással kapcsolatos ügyek kezeléséről. Ez a 14 oldalas dokumentum szabadon elérhető a honlapjukról. A szabályzat 2014 óta van érvényben. Ezelőtt az ilyen esetekben a CEU Etikai Kódexe volt az irányadó, írták az Indexnek az egyetem kommunikációs irodájából. A hatályos szabályzat érdekessége, hogy egészen tág, zaklatásnál általánosságban 2, szexuális zaklatásnál 4 éves határidőt hagy a panasz bejelentésére...

MIÉRT ÉS MEDDIG LAPÍT MÉG A DEMOKRATIKUS ELLENZÉK?

GÉPNARANCS
- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: Gusztos István
2017.03.29.


Amit a Fidesz és a kormány őrjöngő migráncsozásával és sorosozásával művel, a két világháború közti idők gyűlölködő, antiszemita hecckampányainak atmoszféráját teremtette újra. Nézzünk bele a kormánypárti orgánumokba és kommentekbe: a hatalom söpredék-mentalitásúvá alázta híveit, vazallusait.Hol késik a botrányos állapotokkal adekvát demokratikus válasz?!

A migráncsozással nem fordul elvi alapon szembe a „demokratikus ellenzék”: okkal tart attól, hogy az emberséges magatartás követelése manapság kevésbé népszerű, mint a Fidesz terjesztette vademberi mentalitás. Pedig ki kellene állni a menekültekkel való emberséges bánásmódért, és a nálunk letelepedni hajlandó menekültek befogadásáért…

A sorosozással, brüsszelezéssel sem fordul igazából szembe, legalábbis nem az elvárható és szükséges keménységgel – híján vagyunk a kormányszintre emelt zsidózás tényét egyértelműen kimondó és elutasító politikai állásfoglalásoknak is.

Hogy mi az, amit a hatalom – hosszú-hosszú ideje már! – művel, az médiabirodalmából és a mocskos kormánypárti kommentek tömegéből pontosan megítélhető. A magyar társadalom félelmetesen szakszerű és elkeserítően eredményes lezüllesztése folyik.

Amikor gazemberek tesznek szert népszerűségre, hatalomra, akkor nem könnyű dolog velük és hecckampányaikkal nyíltan szembefordulni – egyáltalán: kockázatos pusztán az is, ha az ember nem aljasodik gazemberré… Ha csak lelkesedni rest…

Ám ha a „demokratikus ellenzék” a társadalom, a közélet légkörét meghatározó alapkérdésekben elsumákolja a nyílt szembefordulást, megspórolja az elvi bírálatot, a nyíltan vállalt harcot az embertelen uralommal szemben, elveszíti demokratikus jellegét, elveszíti létének értelmét – és idővel elveszíti létét is.

Mire volna szükség?

ÓRIÁSI SZÜKSÉG LENNE EGY ÁLLAMI BÉRLAKÁSÉPÍTÉSI-PROGRAMRA - EGYEDÜL CSAK A FIDESZ NEM MUTAT RÁ HAJLANDÓSÁGOT

TÉNYTÁR BLOG
Szerző: Frankó Provolone
2017.03.29.


Még az Orbánék által barkácsolt Alaptörvényben is szerepel a lakhatási jog, igaz, ennek a biztosítására csupán „törekednie” kell az államnak. A szakértők egybehangzó véleménye szerint szükség lenne egy állami bérlakásépítési-programra. A kormány azonban egyelőre semmilyen jelét nem mutatja annak, hogy belátható időn belül szándékában áll támogatni a szociális bérlakások tömeges építését. Az ellenzéki pártok terveiben már szerepel valamilyen szociális bérlakásprogram elindítása, sőt, egyesek már a gyakorlatba is átültették elképzeléseiket.

Kellene egy állami bérlakásprogram
Továbbra is szükség lenne egy átfogó kormányzati bérlakásépítési-programra, mert egyre szélesebb idehaza az a társadalmi réteg, amely nem képes magának saját tulajdonú otthont vásárolni, még kormányzati támogatással sem, ugyanakkor nem tudja megfizetni a lakáspiacon lévő albérletek egekbe szökő díjait sem – nyilatkozta az MNO-nak Párdi Zsófia, a Társaság a Lakásépítésért, Lakásfelújításért Egyesület ügyvezetője.
Évek óta szakmai konszenzus van abban, hogy Magyarországon átfogó, államilag finanszírozott önkormányzati szociális bérlakásprogramra lenne szükség. A fővárosi és nagyvárosi albérleti díjak a lakáskínálat szűkössége miatt szinte megfizethetetlenek, a fiatalok tömegei a lakhatási krízis okán is a külföldi munkavállalást választják. A hazai lakhatási szegénység felszámolásában, a hajléktalanság megelőzésében rengeteget segítene a szociálisbérlakás-programok indítása. A helyzet azért is bosszantó, mert például a fővárosban sok lakás – többségükben magáningatlan – üresen áll. A KSH 2015-ös lakásfelmérése alapján a budapesti lakások 6,5 százaléka nem lakott, ami hatvanezer lakást jelent. Ebből harmincezer lakás tartósan (egy évnél hosszabb ideje) üres.
Egy állami bérlakásprogram felgyorsítaná a hazai lakásállomány megújulását is, állítják szakértők. Erre szükség is lenne, hiszen az épületek jelentős hányadának állapota már most sem megfelelő, a hazai otthonok hetven százaléka felújításra szorulna. Emellett az eddigi 8-10 ezer körülivel szemben évente 40-45 ezer új otthon átadására lenne szükség ahhoz, hogy százévente megújuljon a mintegy 4,4 milliós magyar lakásállomány, s ezáltal legalább a mostani szinten maradjon az otthonok műszaki állapota Szakértői becslésekből az is kiderül, hogy évi tízezer lakás felépítése mintegy 44 ezer embernek adna munkát. Jelenleg legalább évi 30 ezer otthon felépítése hiányzik a lakásállomány megújulásához. Ez több mint 120 ezer új munkahely megteremtésének a lehetőségét jelentené  – írja az mno.hu..

SZÁMSZERÍJ ÉS RAKÉTA

PUPU BLOGJA
Szerző: PuPu
2017.03.29.


Mai hír, hogy Széles Gábor cége, az Ikarus mégsem az örökmozgót fogja gyártani, hanem a technológiai fejlődés jegyében cseppfolyós földgázzal üzemeltetett buszok gyártásába vág bele.
Igen, kedves olvasó, jól látod, nem elektromos meghajtású jármű, nem is üzemanyagcellával üzemeltetett busz készül, hanem a gázüzemű buszt kívánják eladni neked, mint technikai vívmányt, a XXI. század első negyedében, felkészül a repülőgépszárnyakra kötözött libákkal hajtott szuperszonikus utasszállító repülőgép.
A gyártás beindítását az indokolja, hogy ez az üzemeltetés környezetbarátabb, mint az eddigiek.
Ez persze nem biztos, hogy így lesz, erre majd csak a mérések után derülhet fény, de hogy a buszok szebbek lesznek az eddigieknél, az már most is biztos, hiszen púp lesz a tetejükön, mint a teremtés legesztétikusabb állatának hátán.
Hogy melyik az?
A helyes megfejtők között egy marék datolyát sorsolok ki.

Tetszik nekem ez a megfogalmazás: környezetbarátabb buszok.
Nem, nem környezetbarát, hanem környezetbarátabb, ami igen rokonszenves megfogalmazás, hiszen a derék olvasó pozitív üzenetet kap, miközben olyan, mint a hajó kapitánya, aki bekiabál a szócsőbe? Gépház! Mennyi?
Harminc!
Mi harminc?
Mi mennyi?
Olyan ez, mint a "Magyarország jobban teljesít" szlogen, mely tulajdonképpen egy befejezetlen mondat, - a vége - "Bangladesnél" - lemaradt.
Szeretett kormányunk így olyan, mint a mesebeli okos lány, hozott is, meg nem is, adott is, meg nem is - aztán ha valaki belekérdez a dologba, meg lehet magyarázni: egyelőre még nem teljesítünk jól, de már jobban, mint például Etiópia, habár ez nem biztos..
.

ITT OLVASHATÓ

BÁRMIFÉLE STRATÉGIA NÉLKÜL SZÓRJA A KORMÁNY A HATÁRON TÚLI MAGYAR TÁMOGATÁSOKAT

KETTŐS MÉRCE BLOG
Szerző: Pap Szilárd István
2017.03.29.


Az elmúlt hat évben meghatszorozódott a határon túli magyaroknak folyósított kormányzati támogatások összege, 2016-ban a magyar kormány 60 milliárd forintot költött a külhoni magyarok megsegítésére. A tendencia nem meglepő, hiszen a Fidesz mindig is kiemelt figyelmet fordított a szomszédos országokban élő magyar kisebbségekre – ezzel is bizonyítva saját nemzeti elkötelezettségét. Ezzel nem is lenne baj, hiszen jól elköltve ezek a pénzek komoly segítséget nyújthatnak a magyar közösségeknek. A probléma azonban a jól elköltéssel van: a Fidesz támogatáspolitikája semmilyen átfogó stratégiára nem épül, és inkább hasonlít az itthonról is ismert klientúraépítésre, mintsem egy valódi nemzetstratégiára.

2016 decemberében, mindössze két nap alatt a kormány 36,7 milliárd forintnyi támogatást osztott ki külhoni magyar intézményeknek – derül ki abból az összeállításból, amelyben az Átlátszó Erdély értékeli az elmúlt hét év támogatáspolitikáját. Ez a két napos költés egyébként nagyobb, mint az év maradék 363 napján elköltött összeg, és ez sokat el is mond arról, milyen szempontok alapján zajlik a pénzek elosztása: átgondolt stratégiák helyett az improvizáció és a baráti hálózatok kistafírozása dominál.

A rendszerváltás óta, az Alkotmányban is lefektetett felelősségvállalás szerint, a mindenkori magyar kormányok kisebb-nagyobb összegekkel támogatták a különböző külhoni magyar közösségeket. Bár az sosem volt világos, hogy összesen mennyi pénz kerül így elköltésre, de az látható, hogy az összegek folyamatosan nőttek. Ahogyan bővült az anyaországot és kisebbségeket összekötő intézményrendszer, úgy nőtt a támogatások mértéke is, és ez általában így volt jobb- és baloldali kormányok alatt is. A különbség talán annyi, hogy a baloldali-liberális kormányok nagyobb beleszólást adtak a kisebbségi intézményeknek az elosztást illetően, a Fidesz viszont ebben is a központosított rendszereket preferálta...

EMBERKÉPÜNKBEN A HIBA: - GONDOLATOK AZ ORBÁNI OKTATÁSI RENDSZERRŐL

BŐSZ ANETT BLOGJA
Szerző: Bősz Anett
2017.03.29.


És mi szavazhatunk?” – kérdezte egy ötödikes az iskolaigazgatót, miután kiderült, hogy a görögkatolikus egyház szándéknyilatkozatot nyújtott be az intézményfenntartás átvételére a VIII. kerületi Deák Diák iskolát illetően. A probléma csak az, hogy a február 28-i határidővel, törvényesen elindított folyamat előtt, sem az iskola vezetését, sem a tanári kart, sem a szülőket, sem a gyerekeket nem kereste az egyház. Egy nyilvános fórum krónikája.
Tegnap részese lehettem egy olyan fórumnak, amelyet régen élt már meg a magyar társadalom. Aki tapasztalt testközelből ilyesmit az elmúlt hét évben, az feltehetően amolyan oázisként élte meg, ebben az egyre sötétedő, autoriter vezetéssel és sérült demokratikus intézményrendszerrel terhelt országban. Az efféle üdítő pillanatok a demokrácia ünnepei az illiberális állam keretében, amely lassan kezd hozzászokni, hogy az ország mintegy tetszhalottként fekszik a jogokat gondolkodás nélkül megvonó kormányzat uralma alatt: zavartalanul intézhetik az ügyeiket, és vihetik keresztül az elképzeléseiket. Ha tüntetnek is először valami ellen, majd megunják – gondolhatják magukban.
A Deák Diák 65 éve működik, állami fenntartású, alternatív iskola. Az igazgató úgy beszél az intézményről: „évtizedek óta nevelünk gondolkodni tudó és véleményt alkotó embereket”. Énekes iskolával, tánccal, példaértékű közösségépítéssel, és rengeteg színes programmal, melynek részese roma, magyar, muszlim, fekete, mindenki, aki Budapest legszínesebb kerületében él, és van szerencséje ebbe az iskolába járni, vagy szülőként, pedagógusként segíteni ennek az egésznek az épülését.
A görögkatolikus egyház képviselői (köztük egy lelki pásztor, egy oktatási intézmények fenntartásáért felelős munkatárs és egy olyan tanár, aki Debrecenben tanít, a görögkatolikus egyház által fenntartott iskolában), értetlenül álltak a történtek fölött, holott a fórumon történtek egyáltalán nem meglepőek. Egy olyan iskolával találták szembe magukat, ahol hosszú ideje nyilvánvaló, hogy az iskola a helyi közösségé. Azoké, akik ott tanulnak, ebbe a suliba járatják a gyerekeiket, vagy ott dolgoznak – akármilyen minőségükben is...

EBBEN A FEKÁLIATENGERBEN KELLENE LEGYŐZNI A FIDESZT

KOLOZSVÁRI SZALONNA
- NEHAZUGGY BLOG
Szerző: Molnár Bálint
2017.03.28.


Hát akkor nézzük a nap egyik kósza hírét: az LMP és a Momentum csuklóból nemet mondott, a PM majd az áprilisi taggyűlésen eldönti, hogy mit gondol Juhász Péter ötletéről. Ami az MKKP-t illeti, ők előbb működnének együtt a Szíriuszi Sörpárttal vagy a Ganümédeszi Galaktokolinalista Párttal, mint Juhász Péterrel.

Pedig. Az Együtt elnöke mérsékelten hosszú interjúban mesélte el, hogy olyan közös jelölteket felvonultató közös listát képzel el a jövő évi választásra, amely az összes olyan ellenzéki pártot tömöríti, amelyek nem csak a Fidesszel, hanem a 2010 előtti baloldallal is szemben állnak.

Vagyis LMP, Párbeszéd, Momentum, Kétfarkú Kutya Párt igen, MSZP, DK, Liberálisok nem. Szó szerint ez így hangzott el:

Szerintem egy új pólust kell képezni az ellenzéki oldalon azokból a pártokból, amelyek egységesen elutasítják a 2010 előtti világot. A jelenlegi rendszerrel szemben erősebbek a kritikáink, de nem kérünk a gyurcsányi, MSZP-dominálta világból sem.

Bármennyire is hihetetlen, a 2014-es ellenzéki összefogás kudarca után három évvel továbbra is itt tartunk. És mert változatlanul és lehangolóan ugyanitt tartunk, és mert valószínűnek tartom, hogy Orbán már széles vigyorral csapkodja a térdét, valamint a sokadik kávéját issza és tán még egy pezsgőt is kibont (vagy valami jóféle bort) erre a hírre, van néhány hozzáfűznivalóm nekem is, mielőtt a következő ordas gazemberség elmosná a témát.

Nem tegnap óta tudjuk, nálam jóval okosabb emberek nem tegnap óta mondogatják, hogy bármiféle kormányváltás egyetlen útja (leszámítva azt, hogy valamely ellenzéki párt látványosan növeli a támogatottságát és lekörözi a Fideszt) az lehet, ha a kormánnyal szemben álló térfél megtalálja az együttműködés valamilyen módját. Tetszik, vagy nem tetszik. Pontosabban három ilyen lehetőség képzelhető el, de abból kettő eleve esélytelen (választási párt és közös lista), a harmadik viszont hordoz magában némi reményt. Ez pedig nem más, mint a koordinált jelöltállítás. Ceglédi Zoltánul szólva:

A 2018-as választásokon külön listákkal, koordinált egyéni jelöltekkel érhető el a legnagyobb siker
.

Az már most látszik, hogy Juhász Péter nem erre gondolt, amikor közös jelöltekről és közös listáról beszélt, ettől függetlenül a felvetés jó alkalmat szolgáltat arra, hogy tisztázzunk néhány dolgot, ami – úgy tűnik – elkerülni látszik azoknak a figyelmét, akik egyébként azt állítják, hogy az Orbán-rezsim leváltása számukra életbevágó...

NEMZETI BILINCS EGYESÜLET ALAKULT A TÁRSADALMI ÖNVÉDELEMÉRT

CSEPELIEK ÚJSÁGA BLOG
Szerző: csú / Magyar Narancs/Kardos Ernő
2017.03.29.


Nemzeti Bilincs Egyesület néven jogvédő szervezet alakult, melynek célja, hogy megvédje azokat, akik ellen a hatalom politikai megfontolásból alkalmazza a büntetőjog eszközeit. Interjúalanyunkat, az egyesület elnökét 2010 után az ún. Sukoró-ügy miatt előzetesen letartóztatták, s több büntetőeljárást kezdeményeztek ellene.
Magyar Narancs: A szervezetüket olyan egykori kormánytisztviselők és politikusok alapították, akiket kormányra kerülve a Fidesz elszámoltatás címen bíróság elé állított, de bűnösségüket jogerős ítéletben a mai napig nem állapították meg. Miért épp most léptek?
Császy Zsolt: A társadalmi önvédelemre szükség van, különösen akkor, ha bebizonyosodott, hogy a hatalom az elszámoltatásnak nevezett folyamatban törvénytelen, erőszakos eszközöket alkalmazva távolította el az államapparátusból, a médiából és a politikából azokat, akiket nem tekintett hűséges alattvalójának. Ezért talán megkésve, de védekezésül alakítottuk az egyesületet, amelynek feladata felhívni a figyelmet a nyilvánvaló visszaélésekre.
MN: Ez a civil kör szinte már létével is törvénysértéssel vádolja a kormányt.
CSZS: A bíróság már bejegyezte az egyesületet, ami ellen az ügyészség még nyújthat be fellebbezést. Létezésünk tehát még nem teljesen jogerős, de régóta indokolt. Az egyesületünkkel olyan fórumot is szeretnénk biztosítani a politikai üldözötteknek, amelyen keresztül a rólunk korábban egyoldalúan kialakított társadalmi képet is javíthatjuk. Ugyanis bennünket – akadnak közöttünk miniszterek, kormánytisztviselők, polgármesterek, államtitkárok, nagykövetek, vagyonkezelők – még az ellenzékinek nevezett csoportosulás némelyike is igyekezett a kormány kezére játszani, némi politikai haszonszerzés reményében. Arra gondolok, hogy például Schiffer András – szerintem csak azért, hogy az elszámoltatásnak nevezett akció ne egyedül a Fidesz politikai leszámolásának tűnjön – a Sukoró-ügyet nevére véve büntetőfeljelentést tett Gyurcsány Ferenc ellen, mégpedig hivatali visszaélés bűntettének gyanúja miatt. (A feljelentés szerint Gyurcsány ezt azzal valósította meg, hogy a kormány a sukorói rendelet megalkotása előtt nem végzett hatáselemzést és nem biztosította a társadalmi részvétel lehetőségét a döntés-előkészítésben – a szerk.) Pedig amikor a képviselő úr a hatósághoz fordult, ismeretlen tettes ellen már fél éve nyomozott a Sukoró-ügyben a rendőrség a Magyar Nemzetben megjelent cikk alapján. A feljelentés arra is jó volt, hogy Gyurcsányt nemzetközi botrányba is keverjék. Az ügyészség ugyanis jogsegélyért fordult az amerikai igazságügyi minisztériumhoz annak érdekében, hogy Schiffer Gyurcsány ellen tett feljelentése nyomán hallgassák meg az amerikai befektetőket. Ebben az időpontban a magyar miniszterelnököt még védte a mentelmi joga, kifejezetten ellene nyomozni jogsértő lett volna. Az viszont ebből is leszűrhető, hogy a célkeresztben Gyurcsány Ferenc állt, minden ügy mögött őt próbálták megtalálni. Ehhez a szándékhoz asszisztált politikai strómanként Schiffer, aki maga is részese lett a politikai karaktergyilkosságnak. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a sukorói befektetővel, Lauder úrral a kormányra készülő Orbán Viktor is találkozott Martonyi János szadai házában, valamint később külön felkészítő anyagot is készítettek, csak azt „eldugták” a bűnjelek közt. Erről egyébként a lassan kormánybefolyás alá kerülő újságok nem írtak. Amikor Gyurcsány a Parlamentben fogadta ugyanazt az amerikai üzletembert, akkor illegális összeesküvésről cikkeztek.
MN: Nem lesz hátrány olyan egyesülethez tartozni, amelynek tagjai önmagukat politikai üldözöttnek tekintik?
CSZS: A tagjaink között valóban vannak olyanok, akiket súlyos büntetőügyek miatt a vádlottak padjára ültettek, így az elnökségben ott van Herényi Károly és Székely Árpád korábbi moszkvai nagykövet. Vannak, akik „csak” az állásukat vesztették el, de olyan szimpatizánsok is jönnek, akiket felháborít, hogy a politika sorozatosan visszaél az állam büntetőjogi hatalmával. Korábban azt hittük, hogy a rendszerváltással mindezt már magunk mögött hagytuk. A büntetőjogot napi, tömeges politikai leszámolásra ugyanis utoljára a Rákosi-rendszerben használták. Az egyesület nemcsak fórumot ad azoknak, akik ilyen koncepciós perekbe kerültek, hanem összegyűjtjük és elemezzük is az országban történt visszaéléseket...

SZIJJÁRTÓ PÉTER SZERINT A PÉNZNEK NINCS SZAGA - PEDIG VAN!

SZEGEDI KATTINTÓS BLOG
Szerző: Trombitás Alfréd
2017.03.28.


Elgondolkodtató az a tény, hogy a Fülöp-szigetek diktátorával parolázó magyar külügyminiszter gesztusán már fel sem háborodik a világ, pedig aki csak egy kicsit is ad a demokratikus alapelvekre, némileg tiszteli az emberi jogokat, egy csipetnyit is zavarja, ha embereket lincselnek meg az utcán egyetlen szavára, az messze elkerüli Rodrigo Duterte elnököt. Talán már teljesen beáraztak bennünket a nyugati világban, és így a reménytelen kategóriában szorítottak helyet nekünk. Szijjártó Pétert ugyanis nem igazán zavarták a fent említett tények, belecsapott Dutere tenyerébe, csak azért, hogy három magyar cég húst exportálhasson az ázsiai országba.

Ennél keletibb nyitást már aligha lehetne elképzelni, hiszen a Fülöp-szigeteki diktátornál nehezen talált volna elfogadhatatlanabb partnert a magyar külügyminiszter, aki jobbára üzletelni jár világ keleti felébe. Nagy diplomáciai jövője nem is igen lehetne a magyar-filippínó közeledésnek, hiszen teljesen más régióban, más gazdasági, katonai és politikai szövetségi rendszerekben vagyunk érdekeltek, így nem marad más, mint magyar hússal etetni a dél-kelet ázsiai ország lakóit. A hosszas előkészítés után megszületett kereskedelmi megállapodás aláírása után Szijjártó Péter kissé kényszeredett mosollyal fogott kezet vendéglátójával, és mintha a mindig peckesen álló haja is kissé lekonyult volna ettől a történelmi pillanattól.

Értjük mi, hogy a pénznek nincs szaga, de azért ebben az esetben nem egy egyszerű Türkménbasiról, egy azeri kiskirályról, esetleg az emberi jogokat handabandának tekintő orosz elnökről van szó, hanem egy olyan figuráról, aki nyíltan vállalta, hogy embereket öletett meg, mert nem értettek egyet a politikájával. Arturo Lascanas nyugalmazott Fülöp-szigeteki rendőrtiszt ugyanis nemrég elismerte, hogy az általa csak "davaói halálosztagként" elhíresült gyilkoló brigád tagjaként ő személyesen legalább 300 emberrel végzett, amikor Duterte a város polgármestere volt. Két olyan esetre is emlékezett, amikor Duterte bírálóival kellett végeznie a mostani elnök testőrének utasítására.

Van egy másik módszere is a Fülöp-szigeteki diktátornak az ellenségei eltakarítására. Duterte a korrupciót úgy akarja megszüntetni, hogy aki lop az államtól, azt ő felviszi a helikopterén Manila fölé, és kilöki a gépből. Nem is merünk belegondolni, mit szólna Rogán Antal ahhoz, ha Szijjártó Péternek megtetszene ez a módszer, és javasolná a magyar parlamentben ezt a közélettisztító eljárást. Ha átvennénk Dutere módszereit, a magyar drogfogyasztók és drogárusok is retteghetnének, mert a kíméletlen elnök kábítószer ellen hirdetett háborújának eddig közel 6000 áldozata van, ám többnyire nem drogbárókat, hanem fogyasztókat és utcai dílereket öltek meg önbíráskodó polgárok. A regnáló ember korábban zsebtolvajokra, és más piti bűnözőkre is ráengedte szabadcsapatát, és volt olyan eset is, amikor krokodilokkal etette meg az áldozatokat. Néha az az érzésünk, hogy a magyar kormány szíve szerint ugyanezt tenné a "sorosbérenc" civilek némelyikével is, ha nem Európában élnénk...

KI VALÓJÁBAN A DEMOKRATA?

GÉPNARANCS
- BANÁNKÖZTÁRSASÁG BLOG
Szerző: Toók László
2017.03.28.


Bibó István szellemiségét számtalanszor hazudtolta meg Orbán Viktor politikai pályafutása során.

Sokan kérdezték már, hogy mitől demokrata valaki. Úgy gondolom, hogy erre a kérdésre egy helyes válasz van, Bibó István szavait idézve:

Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni: nem félni a más véleményűektől, a más nyelvűektől, a más fajúaktól, a forradalomtól, az összeesküvésektől, az ellenség ismeretlen, gonosz szándékaitól, az ellenséges propagandától, a lekicsinyléstől és egyáltalán mindazoktól a (…) veszedelmektől, melyek az által válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük.

Ezt a szellemiséget számtalanszor hazudtolta meg Orbán Viktor politikai pályafutása során. Nem csak ’89-ben, mikor álruhába bújva, „demokratának” titulálta és adta ki magát. Tudniillik ő sosem volt az. Orbánt megrögzött hataloméhsége már-már megbetegítette, s ha kell, hozzányúl a „puha diktatúra” elemeihez. Leváltása pedig demokratikus úton szinte lehetetlennek bizonyul – de ha sikerülne is, vegyük sorra:

1. az alkotmány 2/3-dal a Fidesz érdekeit szolgálja;
2. az államfő a Fidesz kívánalmait elégíti ki;
3. az alkotmánybírák a Fidesz által delegált emberek;
4. a legfőbb ügyészség a markukban van.

Siralmas a helyzet…

PONTOSAN ÍGY EGYEDÜL MARADNA ORBÁN IS A HÜLYE ÖTLETEIVEL

KOLOZSVÁRI SZALONNA
- NEHAZUGGY BLOG
Szerző: Tamás Róbert
2017.03.28.


...Mindent eleve elrendeltnek és változtathatatlannak fogadunk el, nem kérdezünk, nem vitatkozunk, nem kérjük ki magunknak. Márpedig ez sem nem jó, sem nem természetes. Akkor sem az, ha Orbánék mindent megtesznek azért, hogy őket soha ne is lehessen elszámoltatni, de még csak eszünkbe se juthasson, bele se láthassunk, hogy mire költik a pénzünket, milyen szerződéseket kötnek a mi bőrünkre, milyen döntéseket hoznak, amely döntések levét aztán majd mi fogjuk meginni. Nagy kortyokban, szó nélkül.

Csak egy apró történetet mondok el. Donald Trump, Orbán Viktor barátja, másodállásban az Amerikai Egyesült Államok elnöke azt találta ki, hogy megszünteti a legalacsonyabb keresetűek kedvezményes egészségbiztosítását, amit az Obama-kormány dolgozott ki. Végül egyedül maradt a remek ötletével, visszavonta a javaslatot. Ugyanis még a pártja sem támogatta. Mégpedig nem azért, mert szociálisan olyan nagyon érzékenyek lennének a képviselők, hanem azért, mert tömegével mentek az emberek a saját képviselőjük meghallgatásaira és leordították a fejét.

A képviselők pedig elég élesen átlátták, hogy az emberek felháborodása az ő bukásukhoz fog vezetni, ahogy azt is belátták, hogy Donald Trump egy darab ember (akkor is, ha jelenleg elnök), rájuk viszont tízezer, százezer kisember szavazott és tízezer, százezer kisember fogja ezt a szavazatot visszavonni, ha elfelejtik, kinek a szolgálatára esküdtek fel. Trump egyedül maradt a hülye ötletével.

Pontosan így egyedül maradna Orbán is a hülye ötleteivel, ha nem csak egy felbőszült hölgy venné a fáradságot, hogy besétáljon a hivatalba és kikérje magának, hanem mindenki más is. Tudom, hogy nem annyira egyszerű ezt megtenni, mint amennyire egyszerű leírni, de ha változtatni akarunk, érdemes elgondolkodni rajta. Mert ez aztán tényleg csak rajtunk múlik. Mindenkin. Egyesével. Amúgy demokráciának hívják a dolgot. Segítek. A démosz szó jelentése: nép. A kratien szó jelentése pedig: uralkodni. Tessék szépen összerakosgatni.

ORBÁN MEGINT HÜLYE PLAKÁTOKKAL ÁRASZTJA EL MAGYARORSZÁGOT

AMERIKAI NÉPSZAVA ONLINE
Szerző: Hajnal Éva
2017.03.28.


Rövidesen megint nemzeti konzultáció lesz a jó nagy semmiről, igazi agyzsibbasztó baromságra számíthatunk országos szinten. Az Orbán kormány 2010 óta a Brüsszel és a civil szervezetek elleni harc részeként éppen ötödik alkalommal fárasztja le agyilag a magyar népet nemzeti konzultáció címen. Ki nem találják, hogy mi a legújabb, közpénzből fizetett agymosó nemzeti nagycirkusz hívószava. Természetesen már megint, vagyis még mindig Brüsszelt kell megállítani.

Ez a kormány kedd délutáni Facebook bejegyzése. Olyan könnyen és annyi pénzt loptak el eddig, hogy már a dizájnra is magasról szarnak a néphülyítő kampány során. Képesek voltak az azóta már kimúlt SZDSZ korábbi kampány elemét is lenyúlni, amivel pont az első Orbán-kormány idején kampányoltak a Fidesz ellen.
Orbán szerint fontos kérdésekben akarják kikérni a magyar választók véleményét, ugyanis a miniszterelnök és kormánya az Európai Unióval vív folyamatos harcot Magyarország érdekében. De csak Pesten, mert Brüsszelben nyomát sem látni a harcnak. Azt már tudjuk, hogy minden pénzt megér nekünk a miniszterelnök úr agybaja. Orbán be is ígért korábban öt témakört ennek kapcsán, de ez nem más, mint a demokráciának álcázott hülyének tettetés. Mielőtt bárki azt hinné, hogy a döntés valóban az emberek, azaz Önök kezében van, előbb gyorsan nézzenek utána az öt belengetett témakörnek, ami nem más mint szarkenegetés...

AZ UNOKÁK NÉLKÜLI MAGYARORSZÁG

HATÁRÁTKELŐ BLOG
Szerző: Határátkelő
2017.03.29.


Miközben Magyarországon csökken (optimista szemüvegen keresztül nézve is stagnál) a születő gyerekek száma, a külföldön élő magyarok körében éppen fordított a tendencia. Ami persze egyfelől jó hír, hiszen ők is magyarok, másfelől azért felvet jó pár kérdést.

Kezdjük a tényekkel, amelyeket Budapest Főváros Kormányhivatala adott ki az LMP kérésére anyakönyvi nyilvántartása alapján, és amelyek azt mutatják, hogy 2010 óta közel 78 ezer magyar gyermek született külföldön.

A nagyságrendek érzékeltetésére, ez körülbelül olyan, mintha lett volna egy év, amikor minden magyar gyerek külföldön született (a 2011-es mélyponton 88 ezer gyermek jött világra Magyarországon, de tavaly is csak 93 ezer), összességében pedig a megszülető magyar gyerekek közül minden hatodik külföldön látja meg a napvilágot.

Hogy ez nem valami nemzeti önsorsrontás, az abból is látszik, hogy a külföldi születésszám nő, a rekordhónap éppen tavaly december volt 1500 anyakönyvezési kérelemmel.

És itt álljunk is meg egy pillanatra!

Miközben ez a 78 ezres szám nem alacsony, hajlamos vagyok élni a gyanúperrel, hogy ennél magasabb is lehet, hiszen nem feltétlenül anyakönyveznek minden, külföldön született gyereket Magyarországon, van, ahol a szülők nem akarják, máskor a bürokrácia rettentheti el őket.

Miként Eszter írta a Facebookon a hír alá, „nem ez a durva, hanem az, hogy csak a londoni nagykövetségen 4-6 hónapokat kell várni egy szabad anyakönyvezési időpontra”. ..

VAN TÖRVÉNY? MEGKERÜLJÜK!

HVG ONLINE
Szerző: Domány András
2017.03.28.


Miért van a kormánynak bármikor, bármiért joga „eltérő rendelkezéseket” meghatározni? Vélemény.

Mi értelme a törvénynek, ha a kormány tetszése szerint eltérhet tőle? Ezt a kérdést egyre gyakrabban teheti fel magának, aki rendszeresen figyeli a Magyar Közlönyt. 2016-ban ugyanis 64, idén március 23-ig 12 kormányrendelet jelent meg „közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról”, amelyeknek ez a lényege.

2017-ben eddig három kecskeméti és egy-egy debreceni, szarvasi, győri, egri, székesfehérvári ügyről, a mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság fejlesztéséről, a jégesőkár megelőzésére szolgáló beruházásokról, a Ferencvárosi pályaudvaron megvalósuló Málenkij Robot Emlékhely létrehozásáról és a Belváros-Lipótvárosi Sportközpont kialakításáról, valamint a Budapest V. kerület, József nádor tér felszínrendezéséről mondták ki, hogy a gyorsítás érdekében el kell térni az általános szabályoktól.

„A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről” a Gyurcsány-kormány idején, 2006-ban hoztak törvényt, de az csak az európai uniós vagy központi költségvetési támogatásból megvalósítandó, és az utóbbi esetben legalább 5 milliárd forint költségigényű, vagy legalább 1000 új munkahelyet teremtő fejlesztéseknél írta elő a hatósági eljárások felgyorsítását. A kormány pedig csak arra kapott felhatalmazást, hogy megállapítsa az ilyen kiemelt jelentőségű ügyek körét és kijelölje az azokban eljáró hatóságokat.

A követelményt már a Bajnai-kormány idején jelentősen lazították, lehetővé tették a 2 milliárd forintba kerülő vagy legalább 50 új munkahelyet teremtő állami beruházások kiemelését is. De a teljes felvizezést 2010 után hajtották végre: ma már egy mindössze 90 millió forint költségű és 15 új munkahelyet létrehozó beruházás is lehet kiemelt, amelyet igazán nehéz nemzetgazdasági jelentőségűnek nevezni, és ezt kiterjesztették a tisztán magáninvesztíciókra is. Továbbá az Orbán-kormány idején összeghatár nélkül idesorolták a kiemelt nemzeti emlékhelyhez, illetve a világörökségi területen lévő műemlékek és műemlékegyüttesek fenntartásához, felújításához, fejlesztéséhez szorosan kapcsolódó ügyeket is, ami egyebek közt nyilván a budai Várban zajló építkezésekre vonatkozik.

Fontos különbség még az eredeti, 2006-os törvényhez képest, hogy abban a környezet- és természetvédelmi hatósági ügyekre a gyorsítás nem vonatkozott, de ezt 2012-ben törölték. És miközben mindegyik rendelet legalább 15-20 pontban sorolja fel, hogy melyik hatóságokat kötelezi gyorsított eljárásra, a listák végére lazán odaírják: ugyanez vonatkozik a felsorolásban nem szereplő engedélyezési eljárásokra is, „amelyek a beruházások megvalósításához, használatbavételéhez és üzemeltetésének beindításához szükségesek”. Tehát bármire...

ANDY VAJNA LETAROLHATJA A HELYI RÁDIÓK PIACÁT IS

SZTÁRKLIKK BLOG
Szerző: hvg.hu/444.hu
2017.03.29.


A tavaly feltámasztott, majd nem sokkal később vidéki frekvenciákat megszerző Rádió1 elvileg nem terjeszkedhetne korlátlanul, van azonban egy kiskapu, amely akár totális szabadságot is adhat e téren Andy Vajna adójának - derül ki a 444.hu-ról.

Piaci szereplők szerint a rendszerváltás utáni időszak legnagyobb átalakulása várható a helyi rádiók piacára Magyarországon. A rádiósok attól tartanak, hogy Andy Vajna kormányközeli médiabirodalma még a 2018-as választás előtt be akarja darálni a helyi adókat is, mivel ez az egyetlen terület a magyar médiában, ahol nincs még megkérdőjelezhetetlen fideszes fölény.

A 444.hu írása szerint az említett piaci szereplők úgy gondolják, mivel a Class FM egykori országos frekvenciacsomagját kormányközeli tulajdonosok valószínűleg nem tudják a választásokig megszerezni, fennáll a veszély, hogy helyi frekvenciák összegyűjtésével érnék el az országos lefedettséget. Ez sem olyan egyszerű azonban, mint első látásra tűnik.

A Rádió 1 besorolása szerint körzeti szolgáltatónak minősül, ezért a törvény szerint nem kaparinthat meg korlátlan számú helyi frekvenciát. Van azonban egy kiskapu a médiatörvényben: egy körzeti szolgáltató megkötés nélkül hálózatba kapcsolódhat akármennyi helyi frekvencián, de csak maximum napi húsz órára, és a maradék négyben helyi adást kell sugározni. Utóbbit azonban akár hajnalban is. Ráadásul tartalmi megkötés sincs - írja a 444.hu....

JUHÁSZ A PÓLUSON

GONDOLATVILÁGBAN BLOG
Szerző: Andrew_s
2017.03.28.


Aki még emlékszik a 2012-es nagy ellenzéki nekiugrásra, annak ismerős lehet az a sajátos szövetséges-keresési stratégia, amit a Milla akkori arca hirdetett meg. S ami idén is visszaköszönt már a Momentum esetében. Az, hogy nem a pozitív üzenetek mentén születő kompromisszumban, hanem az ellenfél, illetve ellenségkeresésben gondolták megtalálni a kormányváltás nyerő leosztását. Az eredményt ismerjük. A tanulásra vonatkozó közmondást is.

Azt, amelyik szerint a bölcs a más kárán tanul. A hülye pedig a sajátján sem. Annak idején ugyebár Juhász Péter eleve elrendelten ecsetelte, hogy Gyurcsánnyal ő márpedig soha. Valamint a DK-val sem. Ezzel elérve, hogy a választási hajrára ráfordulva sem lehetett valós ellenzéki összefogásról, programegyeztetésről beszélni. 2014-ben nem véletlenül bukott akkorát a két vezérfejjel fejnehézzé tett, de pozitív programüzeneteket alig felmutató ellenzék, mint a nagykabát. Mert egy másik közmondás is ismert arra nézve, hogy az iszapbirkózásnak mi értelme van olyanokkal, akik a dagonya bennszülöttei. Az ellenségkép-gyártásban professzionális Orbán-csapattal pusztán ugyanezt felmutatni ostobaság. A Fidesznek ez kérem a terepe.

Őket megverni ugyanezzel elég bajos. Különösen akkor, ha a meg nem alkuvást ismerő mutogatás nem is annyira a Fidesz irányába hat, mint egymásra. Bőszen definiálva, hogy az egyik statisztikai hibahatár miért nem tárgyal a másik statisztikai hibahatár nevében a harmadikkal. S ezen az sem sokat változtat, ha látszólag túl van egy szervezet a hibahatár-szinten. A mutogatás, a kompromisszum-készség hiánya, a betonfejű elzárkózás inkább viszi a szavazókat, mint hozza. Amin az sem segít, ha egyik sem következik be. Azáltal, hogy a választók inkább otthon maradnak...

"A ZUHANÁS FOLYAMATOS" - INTERJÚ LIGETI MIKLÓSSAL, A TRANSPARENCY iNTERNATIONAL MAGYARORSZÁGI JOGI IGAZGATÓJÁVAL

ÉLET ÉS IRODALOM ONLINE 
- SZABADPOLC
Szerző: Rádai Eszter
2017.03.24.


A Transparency Internacional tavaly 22. alkalommal készítette el Korrupció Érzékelési Indexét, amely a világ 176 országát a közszektor korrupciós kitettsége szempontjából rangsorolja, és amely szerint Magyarország – egyetlen év alatt hét helyet csúszva lefelé – most ebben a rangsorban az 57. helyen áll. Ez a „teljesítmény” ugyanezen index szerint az Európai Unió 28 tagállama között a 24–25. helyre teszi Magyarországot – holtversenyben Romániával. Erre a zuhanásra azonban, illetve arra a kérdésre, miért egyedi korrupciós szempontból Magyarország az Európai Unióban, a TI magyarországi jogi igazgatója szerint a korrupciós esetek száma vagy milyensége önmagában nem ad választ.

(Az interjú március második hetében készült.)

– Nem könnyen találtunk alkalmas időpontot a beszélgetésünkhöz, a héten két napot is a bíróságon tölt. Milyen ügyekben?

– Számos eljárást kezdeményeztünk a közérdekű adatok megismerése érdekében, ezeknek a pereinknek van egyfajta – mondjuk úgy – stratégiai húzásuk. Szűkösek az erőforrásaink, ha nem így lenne, akkor persze végtelenül nagy számú pert indítanánk. A fókusz jelenleg a letelepedési államkötvényekre, a Magyar Nemzeti Bank dolgaira és a társaságiadó-kedvezményre jogosító sporttámogatásokra jut.

– A tegnapi tárgyaláson kik voltak az alperesek?

– Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Nemzetgazdasági Minisztérium, és a per, illetve percsalád tárgya ezúttal a társaságiadó-kedvezményre jogosító sporttámogatások, közkeletű elnevezéssel a tao-pénzek részleteinek feltárása volt. A pert első fokon elvesztettük, és ez volt az első tárgyalás másodfokon, az Ítélőtáblán. Már csak az ítélet kihirdetése van hátra, március 21‑én lesz a kezünkben a döntés. (A bíróság végül jogerős ítéletében elrendelte az adatok nyilvánosságra hozatalát. – a szerk.)

– Mire számít?

– A bíróság azon az állásponton van, hogy annyit van jogunk tudni, mennyi az állam, az adókassza összes vesztesége a társaságiadó-kedvezmény miatt, tehát hogy a kormány, az állam mekkora adóbevételről mond le a sportcsapatok javára. Szerintünk viszont azoknak a cégeknek a neve sem lehet adótitok, amelyek – az állami adóbevételeket csökkentve – sportcsapatokat támogatnak. Nem azt vitatjuk, hogy milyen sporttámogatási rendszer van Magyarországon, hiszen a sport támogatása, ha az állam fizetné, ugyanennyibe kerülne, csak akkor legalább látnánk a költségvetési törvényben, hogy a Fradi ennyit kapott, a Felcsút annyit, a Diósgyőr emennyit, a Haladás meg amannyit.

– Tehát azt, hogy melyik cég mennyivel támogatja például a miniszterelnök szívéhez és házához közelálló csapatot, vagy a Tállai államtitkár városában, Mezőkövesden épülő stadiont, vagy például Seszták fejlesztési miniszter városának a csapatát...

– Felcsút volt az abszolút bajnok a maga 9,2 milliárdjával, ami kétszázszorosan haladta meg az átlagos támogatási mértéket, és ez még csak a közel két évvel ezelőtti adat, amihez 2016‑ra ígérvényben további 3 milliárdot húzott be, és ebből már realizált több mint kettőt. Felcsút tehát egy 11 milliárdos csapat, és rajta kívül Szolnok, Kisvárda és Mezőkövesd is komoly privilégiumokban részesül, aminek két magyarázata lehet: vagy ők a legjobb pályázatírók, vagy a cégek érzik úgy, hogy jól teszik, ha „hűbéri pénzeket” fizetnek nekik..

BRÜSSZELBE, ZÜRICHBE, LUXEMBURGBA REPKED A MAGYAR ELIT, MAGÁNGÉPEKEN

ÁTLÁTSZÓ - MUTYIMONDÓ BLOG
Szerző: D. Kovács Ildikó
2017.03.29.


Van rá mód, hogy a Fidesz és Andy Vajna a vidéki rádiós piacot is bekebelezze; Tasnádi Péter szerint a rendőrök keverték bele egy újabb bűnügybe; fideszes haveri köröknek is jut a Szerencsejáték Zrt. támogatásaiból.





Ezekről ne maradj le!


Így mozognak a nemzeti tőkésosztály magánrepülőgépei (Átlátszó)

Strómancégek garmadájával nyelheti le Vajna a vidéki rádiós piacot (444)

Tasnádi Péter: „Nevetséges az egész eljárás” (MNO)

Ha van 3 perced:

Így mozognak a nemzeti tőkésosztály magánrepülőgépei
Magyar lajstromjelű Beechjet kisrepülőgép tulajdonosa Tombor András titokzatos luxemburgi strómanjainak ottani cége. A gép magyar üzembentartója, a Fly-Coop szintén kötődik a Fideszhez, például ők helikoptereztették annak idején nyírségi lagziba Rogán Antalt. A HA-YFJ útjait egy ideje követjük az internetes járatfigyelőkön: a gép kvázi hetesbusz Brüsszelbe, illetve európai pénzügyi paradicsomokba, mint például Zürich vagy Luxembourg. A legkomolyabb magyar magángépet továbbra is az OTP üzemelteti, de egy oldschool alföldi olajos família is felbukkant a közlekedési hatóság lajstromnyilvántartásában. (Átlátszó)

Strómancégek garmadájával nyelheti le Vajna a vidéki rádiós piacot
2018-ra szeretne a Fidesz országos elérésű kereskedelmi rádiót, ehhez a legjobb lehetősgée az lenne, ha sikerülne elég frekvenciát elnyeretni strómancégekkel. Ugyanis a cégek megállapodhatnak az Andy Vajna érdekeltségében álló Rádió 1-gyel arról, hogy napi 20 órában a Rádió 1 műsora szóljon az adott helyi frekvenciákon is. Az erre való törekvés jele lehet az is, hogy az utóbbi időben több helyi rádióval szemben új alapítású és a rádiózásban teljesen tapasztalatlan cégek indultak. (444)

Tasnádi Péter: „Nevetséges az egész eljárás”
Tagadja, hogy lopott autót vásárolt volna Tasnádi Péter, akit orgazdasággal gyanúsítanak és házi őrizetbe helyeztek. Szerinte egy rendőrökkel összejátszó maffiózókból álló őrző-védő szervezet miatt került újra pácba, de semmi köze az egészhez, csak segíteni akart, hogy egy ellopott autót visszakaphasson a gazdája. Az ügyészség azzal vádolja Tasnádit és társát, hogy megszereztek egy kocsit, amelyet ismeretlenek loptak el egy óbudai parkolóból, majd megvételre kínálták eredeti tulajdonosának. Három és fél millió forintot kértek az autóért, aztán 500 ezerrel is beérték volna, de végül csak 250 ezret kaptak. (MNO)

Rogán lekötelezettjei az üzleti tervükkel fedték be az ablakokat, hogy ne lehessen belátni 
Rogán Antal minisztériuma tavaly valamiért pár nap alatt áttolt a parlamenten egy törvényt, ami egyrészt „Nemzeti Otthonteremtési Közösségek” néven lakásvásárlás céljára legalizálta az átverős fogyasztói csoportokat, és megoldották, hogy kizárólag a Carion, vagy a vezetői által jóváhagyott cég indíthasson ilyet. A törvény megjelenése után másfél héttel már kapott hitelt Matolcsy György unokatestvérének bankjától kapott hitelt a cég és megszerezték a Quaestor korábbi kockázati tőkealapját, az egyik carionos tulajdonos pedig a Rogán Antal „találmánya” körüli üzletelésben is benne volt. A cég egy Bécsi úti irodában most kipakolta az üzleti tervezit az ablakba – szó szerint. (444)

A jótékonykodás mellett a haveroknak is bőven jut a szerencsejátékos támogatásokból
Kórházak, iskolák, önkormányzatok és különböző nemes célok támogatásának hátterében fideszes haveri körök is pénzt zsebelnek be a Szerencsejáték Zrt. leányvállalkozása által kiosztható összegből. Támogatásra magánszemélyek nem pályázhatnak; a nonprofit service kft. ad pénzt művészeti, kulturális és sport tevékenységre, illetve szociális célokra. Végignéztük, hogy tavaly és tavalyelőtt hogyan alakultak a támogatások, amelyek közül most néhány érdekesebbet mutatunk be. (Átlátszó)

Ha van még két perced:

Fedezethiány miatt érvénytelen lett a püspökszilágyi radioaktívhulladék-tároló bővítésére kiírt közbeszerzés; 846 millió forintot költött volna rá az állam. (Átlátszó)

Indulhat a Puskás Ferenc Stadion építése, a Nemzeti Sportközpontok és a kivitelezést elnyerő konzorcium aláírta a tervezéséről és kivitelezéséről szóló szerződést;az új stadion hivatalos ára 143,85 milliárd forint lesz. (24.hu)

Végrehajtási eljárást kezdeményezett a Magyar Nemzet az Országos Roma Önkormányzat ellen, ugyanis a szervezet annak ellenére sem hajlandó kiadni a tavaly kötött szerződéseinek adatait, hogy erre a bíróság jogerős ítéletben kötelezte. (MNO)

Miután Szijjártó Péter jópofizott a Fülöp-szigeteki diktátorral, Rodrigo Dutertével, három magyar cég engedélyt kapott, hogy húst exportáljon az ázsiai országba. (Index)

A Monsanto belső levelezése szerint már 1999-ben tudhattak a gyomirtóiban megtalálható glifozát kockázatairól
, miközben az amerikai cég éppen most terjeszkedik az Európai Unió területén. (Világtérkép)

Rogán Antal volt személyi titkára, a NIF korábbi kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel lett az Eximbank új marketingigazgatója. (24.hu)

A Városliget Zrt. egyelőre nem mondja meg, hogy ki és milyen feltételekkel fogja működtetni a nemrégiben elkészült historizáló pavilonokat, amelyek közel 63 millió forinttal drágultak az üzemeltető igényei miatt. (Átlátszó)

4 milliárd forintért bonthat le és húzhat fel épületeket Mészáros Lőrinc
érdekeltsége a győri Széchenyi István Egyetem területén. (24.hu)

Gaskó István, a VDSZSZ korábbi elnöke szerint
azért volt szükség több milliós bútorokra, mert nem lehet akármilyen irodában fogadni például Orbán Viktort (Hír TV)

PÁRTFOGLALÁS

SZÉKELY SZABOLCS (TARSKI) BLOG
Szerző: Tarski
2017.03.29.



Régi igazság az, hogy két dudás nem fér meg egy csárdában. Különösen igaz ez a politikában, ezért terjedhetett el az egyszemélyi vezetés módszere, ahol egy kiválasztott politikus egy személyben határozza meg a közösen megjelölt politikai célok végrehajtásának útját, módját. Ha elég hatékony akar lenni egy párt, akkor nem is tehet mást, mert az egyszemélyi vezetés alkalmazása biztosíthatja a célok elérését, ha egyéb más zavaró tényezők nincsenek. Ettől eltérő esetekben megjósolható a bukás, vagy a káosz kialakulása.

Ma a balliberális oldal is abban a helyzetben van, hogy meghatározza azt a közösen elfogadott politikust, aki majd elvileg győzelemre vezetheti a baloldali ellenzéket. Az MSZP szerintem jól döntött akkor, amikor Botka Lászlóban jelölte meg az erre alkalmas személyt. Valójában nem is jöhetett más szóba, mert csak a szegedi polgármester volt annyira hiteles politikus, aki mögé felsorakozhatott a kormányváltásban reménykedő balliberális oldal. Csakhogy Botka alapeszméje az volt, hogy Gyurcsány Ferenc nélkül, de a DK választóival mérkőzik meg a győzelem érdekében. Ebben is volt némi ráció, mert a volt miniszterelnök népszerűsége hosszú ideje a mélyponton volt, ami azt vetíthette előre, hogy vele bizonytalanná válhat a győzelem. Ekkor hirdették meg azt a verziót, hogy Gyurcsányt leválasszák a hívőiktől, és a DK támogatóit felsorakoztatják az MSZP választói mellé. Csakhogy menet közben kiderült, ami várható is volt, hogy a DK szavazói nem hagyják el a vezérüket, és inkább indulnak külön, de Gyurcsánnyal, mintsem cserben hagyják a pártelnököt. Az MSZP újabb verziója ezt követően alakult ki, amelyet nemrégiben Molnár Gyula pártelnök fejtett ki. Eszerint a DK választói közül 200 ezret akarnak átcsábítani az MSZP szavazói mellé.

Ez már aztán tényleg kicsapta a biztosítékot Gyurcsánynál is. Az egyik baloldali orientációjú rádiónak adott interjújában azt állította, hogy el akarják foglalni a pártját, és őt magát pedig politikailag akarják megölni. Súlyos vád ez, de tényleg ez lenne a vége annak, ha az MSZP-nek sikerülne a DK választóinak egy részét átcsábítania. Pedig ha jobban belegondolunk, akkor Molnár Gyulának sokban igaza volt. Mivel sem Botka, sem az MSZP nem kíván változtatni a korábbi álláspontján, ezért a DK szavazóinak kell meggondolnia azt, hogy kockára teszik-e a választási győzelmet csupán azért, hogy lojálisak maradjanak Gyurcsányhoz. Súlyos döntés lesz ez is, de valamikor mégis meg kell hozniuk a DK szimpatizánsainak, mert a választás során csak egy pártra és csak egy jelöltre lehet majd szavazni. Márpedig a jelek szerint nem lesz közös pártlista, legfeljebb néhány személyben megegyezhetnek az egyéni választókörzetek tekintetében. Ilyen helyzetben pedig nagyon is előfordulhat az, hogy a DK tábora, amelyik már most egyre csak fogy, tovább fog csökkenni és az MSZP lesz a 2018-as választás baloldali ellenzéki győztese. Ebben az esetben pedig szinte fölöslegessé válhat magának a Gyurcsány pártnak a további működtetése is...


A MALAC ÉRÉSI IDEJE, MEG A MAKI

REZEDA VILÁGA BLOG
Szerző: Rezeda
2017.03.29.


Miután Szijjártó külügyes kisdobos lejattolt Rodrigo Dutertével, aki tudjuk, milyen áldott lélek, legott megszületett a győzelmi jelentés a Fülöp-szigetekről, mert anélkül nem megy.

A csatából csakis azzal térhetett meg a visszafelé nyilazó tarajos, és kékszegélyű kistányéron – akárha Osztap Bender – nyújtotta át szeretett vezetőnknek, valamint az ő népének a tutit, hogy ezentúl özönölhet a magyar malachús a trópusokra, mert van még hová fejlődni.

S lám, mit ád Isten, máris 2001-be röpített bennünket az időgép, mert hajdanán megboldogult Torgyán bohóc volt képes ekkora hatalmas sikerekre és baromságokra, mikor is elmesélte a magyar gazdáknak, hogy a dél-chilei cseresznyefák nem ütik meg magyar fajtársaik színvonalát, így hatalmas lehetőségek vannak a két ország éghajlatbeli különbségeinek kiaknázására. Például amikor Magyarországon érik a cseresznye, Chilében nem, és fordítva. Az ilyen különbségek ésszerű kihasználása folyamatos cseresznyeellátást biztosítana mindkét ország számára. – Ábrándolt a doktor.

Azóta ezt már tanítják, és valóban, minden magyar és chilei polgártárs másfél évtizede egész évben két pofára tömi a cseresznyét. Ahogyan a hajdanvolt kisgazda a thaiföldi király titkos tanácsadójával arról is megállapodott, hogy paprikát, zöldséget és dísznövényeket vesznek tőlünk, libafarmot létesítünk a távoli országban, és beszállunk a thai krokodilbőr-feldolgozásba is. Ezek az álmok is zakatolnak, ugye.

Ilyesmi tárgyalásokat folytat a jelenben szerte távoli földrészeken Szijjártó et., aki a mai hülyeségről gondoskodik, viszont Torgyán legalább szórakoztató volt, Szijjártón azonban nem lehet röhögni.

Ő a Hitlerjugend konok elszántságával hajtja végre, amit parancsba kap. Most ugye például, hogy a magyar malac más ütemben érik, mint a ’szigeteki, elsősorban az éghajlati különbségek miatt, és az együttműködés okán mindkét országban egész évben biztosított lesz a húsellátás, ilyesmi.

Viszont egészen másról van szó. Házi kedvencük, az Eximbank ugyanis egyből kijelentette, hogy ötszáztíz millió eurós hitelkeretet nyit meg az együttműködés támogatására, ami azért is felettébb érdekes, mert az eddigi export-import kétszáz millió dollár volt a ’szigetekkel, a hitelkeret tehát többszöröse a jelenlegi forgalomnak. Ugyanezt eljátszották már Új-Zélanddal is, hogy legyen mit osztani a havereknek, azért...