Szerző: haszanz
2017.12.20.
Tíz év múlva tudhatjuk csak meg, hogy valóban 2400 év alatt térül-e meg az a vasútfejlesztés, amivel a kínaiak kedvébe akart járni Orbán Viktor. A kormány ugyanis titkosította a megvalósíthatósági tanulmányt, mert az „döntést megalapozó adatnak minősül".
Mesterházy Attila (MSZP) kérdezett rá írásban a fejlesztési minisztériumnál azokra a dolgokra, amíg erősen kétségessé teszik, hogy miért is kezd bele a kormány horribilis áron a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújításába. A 160 kilométeres vonal felújítása és egy második vágány kiépítése kamatostul 949 milliárd forintba kerül majd. A kínaiak számára fontos beruházásra a kínaiak adnak pénzt, és kínai cégek végezhetik majd el a munkát. A terv az, hogy a Pireuszba hajóval szállított kínai árut a Balkánon keresztül, Magyarországon át vasúttal szállítják minél gyorsabban tovább. Ez lenne a kínai áruk egyik útvonala.
Néhány kérdés Mesterházytól:
- Igaz-e, hogy érdemi forgalombővülés esetén is leghamarabb 2400 év múlva térülhet meg Magyarországnak a gigaberuházás?
- A megállapodásban szereplő jelenlegi - a környék jelentősebb lakott településeit gondosan elkerülő - nyomvonal helyett nem merült fel a magyar személyszállítás szempontból előnyösebb Szabadka-Szeged-Budapest vonal?
- Mi a garancia arra, hogy a beruházás elkészülését követően a kínai fél Magyarországra hozza elvámoltatni az árut - ami lényegében az egyetlen bevételt jelentené - és ezt nem Görögországban teszi meg?
- A Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása kapcsán született egyezmény vonatkozásában a kínai fél vállalta-e, hogy folyamatosan szállítmányokkal lássa el a vonalat?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.