2017. december 12., kedd

TÉBOLY ÉS KLEPTOMÁNIA: A MAGYAR ADÓFIZETŐK PÉNZÉBŐL ÉPÜL BUSZGYÁR IRÁNBAN

AMERIKAI NÉPSZAVA ONLINE
Szerző: HAJNAL ÉVA
2017.12.12.


Eljutottunk ide is, igen jól olvasták a kedves olvasók, a magyar adófizetők pénzéből építünk buszgyárat Iránnak. Úgy tűnik, hogy már csak ez hiányzott a kormány portfóliójából a vietnami kórház és a ghánai stadion megfinanszírozása után.

Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport UFÓ-hívő, a semmiből is energiát ígérő, oligarcha elnöke Varga Mihállyal Iránba látogatott a múlt héten és megállapodtak abban, hogy az Eximbank 162 millió eurós (50,1 milliárd forintos) hitelt nyújt a kiválasztott partnernek Iránban, amiből 1000 darab Ikarus buszt fognak gyártani az irániak. Egyébként, igen, arról a Széles-féle Ikarus csoportról beszélünk, aminek a termékeiből elvileg 2003 óta Magyarországon már egyáltalán nem gyártanak, és az utolsó darabok is a hetvenes években fejlesztett 200-as sorozat ránc-felvarrt darabjai voltak.

Az Ikarus-csoport azóta ugyan több magyar céggel is együttműködött, bár viszonylag kevés sikerrel. Többek között a szeghalmi Auto Rad Controlle (ARC) Széles Műszertechnika Kft.-jével és ebből lett 15 darab Ikarus ARC. Szélesék aztán a Mészáros Csaba-féle Evopróval együtt létrehozták a Mabit, ez a cég majdnem megjelent a metrópótlás miatt kiírt budapesti busztenderen, de a 75 darabos csuklósbusz-tendert visszavonták. A Mabiból közben Ikarus EAG lett, és elvileg ők gyártanak a Volánbusznak 180 városi csuklósbuszt, de a buszok egyelőre még nem készültek el és van rá esély, hogy nem is fognak.

Amint látjuk, a nagyot mondásból nincs hiány, az utóbbi évtizedben számos hangzatos terv és ígéret látott napvilágot Széles részéről, olyanok, mint a világmegváltó energiacella vagy a gravitáció kikapcsolása, pedig tíz éve ugyan Szélesnél van a valaha világhírű Ikarus-márkanév, de nincsen mögötte komoly szakembergárda vagy minőségi gyártósor. Bár az is igaz, hogy nyilatkozni attól még lehet, abból úgy sem lesz busz, hiszen Szélesnél eddig egyszer sem lett, annak ellenére sem, hogy szájjal legyártott már legalább százezer Ikarus buszt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.