Szerző: Ténygyár
2017.12.18.
- A kiselefántok mindent visznek
- Híres emberek születésnapját like-oljuk leginkább
- Exkluzív kutatás: mire kattintott a magyar novemberben?
Kattintások, ajánlások, barátaink, ismerőseink like-jai között éljük mindennapjainkat. Hírfogyasztásunk jelentős hányadát immáron nem pusztán egyéni ízlésünk vagy preferált oldalaink, hanem online ismerőseink olvasása is formálja: megnézzük, mire kattintott a szomszéd, a középiskolai osztálytárs, vagy épp egy munkatársunk.
Kattintások, ajánlások, barátaink, ismerőseink like-jai között éljük mindennapjainkat. Hírfogyasztásunk jelentős hányadát immáron nem pusztán egyéni ízlésünk vagy preferált oldalaink, hanem online ismerőseink olvasása is formálja: megnézzük, mire kattintott a szomszéd, a középiskolai osztálytárs, vagy épp egy munkatársunk.
Olvasási szokásokkal foglalkozó elemzések sokasága alapján tudjuk, hogy a neten tájékozódók többsége leginkább saját nézeteit visszaigazoló forrásokat fogyaszt. Ilyen viszonyok között minden hírszolgáltató számára fontos kérdés, hogy minél nagyobb és sokfélébb közönséget érjen el. Ezért különösen érdekes, hogy a legnagyobb magyar híroldalak mekkora figyelmet és tevékenységet képesek kiváltani belőlünk, olvasókból. Vizsgálatunkban a 24.hu, a 444, a HVG, az Index, az NLCafé, az Origo és a Portfolio Facebook-oldalain 2017. november 1. és november 30. között zajló tevékenységet tekintettük át.
A vizsgált felületeken az áttekintett időszakban összesen 1 251 887 interakcióra került sor megosztások, kedvelések (like-ok) és kommentek formájában. A megosztások háziversenyét az Index nyerte összesen 293 073 interakcióval. Az élmezőny (Index, 444, 24.hu) nagyjából 250 ezer körüli interakciót ért el, ezek belső megoszlása azonban részben eltérő. Míg a legtöbb komment (72 993) és kedvelés (191 677) az Index bejegyzései alatt, addig a legtöbb megosztást (36 754) a 24.hu produkálta. További tanulság, hogy miközben az Origo méreteit illetően – szerkesztőség mérete, ráfordítás, az oldal lájkjainak száma – hasonló az Indexhez és a 24.hu-hoz, az általa kiváltott interakciók száma ezek 30-40 százaléka körül botorkál. Úgy tűnik, az Origo ma már messze nem képes elérni ugyanazt a figyelmet, mint egy évvel ezelőtt...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.