Szerző: KORMOS LILI
2017.12.18.
Pontos, precíz, végletes, magával türelmetlen, gyönyörű, humoros – így jellemezte Alföldi Róbert, a Nemzeti Színház korábbi igazgatója Tenki Rékát, az Örkény István Színház művészét, a Budapest Noir című film egyik főszereplőjét. Eckhardt Krisztina karakterén kívül beszélgettünk bátorságról, kiállásról, elfogadásról és persze színházról is.
– Az Egyasszony próbája közben mondta az egyik interjúban: „Sokkal erősebb vagyok most, mint bármikor.” Most épp hogy érzi magát?
– Ezt mondtam? Talán azért, mert nagyon sokat kaptam az Egyasszony előadástól. Egyáltalán attól, hogy ki mertem állni és meg tudtam csinálni. Paczolay Béla rendezőnek nagyon hálás vagyok a munkafolyamatért, hogy bízott bennem, nélküle nem ez lenne a végeredmény. Segített abban, hogy ura tudjak lenni az előadásnak, hogy én irányítsak, ne az előadás engem, ehhez pedig sok munka, szorgalom, belső figyelem, koncentráció és megerősödés szükséges. Azt hiszem, erre gondoltam. Meg akkoriban volt egyéves a kislányunk, aki felülírta a mindennapokat. Amikor gyereked születik, megtanulsz sokkal inkább jelen lenni a pillanatban, irányítani az életedet, mert már nincs meg az, hogy úgyis úgy lesz, ahogy én akarom.
– Mennyire lehet uralni helyzeteket egy kisgyerek mellett, aki pillanatok alatt felül tud írni bármilyen tervet?
– Ez új élethelyzet, amihez alkalmazkodni kell. Meg kell tanulni a pillanatból kihozni a legtöbbet, most vagyok itt, most tudom csinálni. Koncentráció és szoktatás kérdése, az ember mindenhez tud alkalmazkodni, ha akar. Azt gondolom: meg kell barátkoznom azzal, hogy nem tudok a világ legjobb anyukája lenni, nem tudhatok mindent, de az együtt töltött minőségi, szeretetteli időért én felelek, és ez az ő élete szempontjából a legfontosabb...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.