2017. november 2., csütörtök

"MAGUNKRA LETTÜNK HAGYVA" - KIAKADTAK AZ ORVOSOK AZ ÚJ RENDSZER MIATT

24.HU
Szerző: BENKE ÁGNES
2017.11.02.


Még mindig van olyan rendelő, ahol nincs megfelelő eszköz, a patikák pedig küzdenek. Az ellátás működik ugyan, de akadozik.

A november 1-jei munkaszüneti napon rajtolt az utóbbi évek egyik legnagyobb egészségügyi vívmánya. Az EESZT, vagyis az Egészségügyi Elektronikus Szolgáltatási tér igazi próbája csütörtökön van: a már éles rendszert ekkor kezdik el használni az egészségügyi dolgozók, és ekkor találkoznak vele a betegek is.

Még kedden cikkeztünk arról, hogy a november 1-jei élesítés előtti nagy hajrában, kapkodva küldték ki a rendelőkbe és a patikákba az e-személyi olvasó eszközt, amit rendőri segítséggel az Állami Futárszolgálat juttatott el a ledöbbent érintettekhez a hétvégén.

Úgy tűnik azonban, a hajrá nem sikerült jól:

a 24.hu értesülése szerint még mindig vannak rendelők, ahova nem érkezett meg a kártyaolvasó, így ott nem is tud elkezdődni a betegek adatainak felvétele a rendszerbe.

Azt a 24.hu-nak nyilatkozó orvos sem tudta megmondani, mi ilyenkor a teendő:

"Őszintén szólva, fogalma sincs erről senkinek. Egész egyszerűen nem viszi fel az adatokat."

Ráadásul forrásunk arról is panaszkodott, hogy számukra még mindig elérhetetlen az EESZT információs telefonszáma, így segítséget nem tudnak kérni. Pedig lenne kérdésük az orvosi szoftver beszállítóhoz is, de ők is elérhetetlenek. „Magunkra lettünk hagyva” – fogalmazott elkeseredetten...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.