Szerző: BECKER ANDRÁS - PÁPAI GERGELY
2017.11.14.
Hétfőn reggel nyolckor elkezdődött Kelenföldön az Etele úti fasor kivágása. Hónapok óta lehetett tudni, hogy eljön ez a pillanat, hiszen minden engedély megvolt már nemcsak a favágáshoz, de a teljes építkezéshez is: az 1-es villamos a most épülő szakasszal végre eléri a Kelenföldi pályaudvart. Ezt a célt nem is vitatja senki – a kivitelezés módját annál inkább. Videóriport.
Végső soron két városfejlesztési szemlélet csap össze az immár megsemmisült fasor okán. A közlekedéspárti / műszaki szemlélet képviselői azt mondják, az alternatívák gondos mérlegelése után választották ki a környezetvédelmi szempontból optimális megoldást, a 175 kivágott fa a legkisebb rossz, bármilyen más nyomvonal esetén ennél több fa esett volna áldozatul a közlekedésfejlesztésnek.
A zöld aktivisták, a kertészmérnök és a tájépítész szerint maga a kiindulás a rossz: egy 50 éves fasor olyan ökológiai értéket képvisel, ami minden más fejlesztési szempontnál előbbre való, vagyis a műszaki szemlélet eleve csak rossz eredményt tud hozni, még ha minimalizálni próbálják is a károkat.
Akárhogy is van, az biztos, hogy a mai magyarországi fejlesztési projektekben ez a meghatározó viszonyulás ahhoz az ökológiai értékhez, amit az idő, a konkrét esetben a fák 50 éves növekedési ideje jelent.
A környék lakóinak többsége csak akkor döbbent rá, hogy mi történik az Etele úton, mikor már javában dolgoztak a láncfűrészek. Tény, hogy a BKK több lakossági fórumot is tartott, de azt azért nem lehet mondani, hogy elárasztották a helyieket a projekttervekkel: nagyon messze van nemhogy a közösségi tervezés, de a leginkább érintettek tényleges bevonása is...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.