Szerző: Határátkelő / Zsuzsa
2017.10.30.
Ráadásul nem is csak ide a szomszédba, hanem szó szerint a világ túlsó végére, Új-Zélandra. Önmagában már a felkészülés és a repülőút is kész kaland, rengeteg kérdés, praktikus (vagy előtte annak gondolt, utólag már kérdőjeles) ötlet… ilyenkor nem baj, ha akad valaki, aki már végigcsinálta. Ilyenek Zsuzsáék, akik pár hónapja már írtak a kiköltözésükről, a mostani posztban kifejezetten a kiutazás megszervezéséről lesz szó. Mit mondjak, nem akármilyen meló!
„Elnézést kicsit sok idő telt el, az előző összefoglaló óta. Viszont, ígértem, hogy folytatni fogom a beszámolót már a konkrét csomagolás, repülés élményeinkkel, tapasztalatainkkal.
Kérdések, amelyek felmerültek, Mit vigyünk? Hány óra a repülés? Hogy lehet túlélni? Vigyük a bútorokat? Milyen személyes dolgokat vigyünk? Milyen papírokat kell, illetve nem szabad vinni? Ki kell jelentkezni?
Mit is vigyünk?
A bútorok kapcsán Mátéval kb. hipp-hopp eldöntöttük, hogy nem fogunk konténerezni. Miért is? Nem igazán voltak bútoraink, nem vagyunk tárgyakhoz ragaszkodó emberek.
Sőt kifejezetten az a hozzáállásunk, hogy a tárgyak csak tárgyak az értékük nem önmaguktól létezik, hanem attól, amit mi tulajdonítunk nekik. Így teljesen mindegy a gondolatot, amely értéket ad, ha elvisszük magunkkal akkor már a tárgy is „velünk” van.
Azóta kiderült a konténeres megoldás konkrét anyagi oldala is, egy barátunk most úsztatja épp a cuccait konténerrel Ausztráliába. Ő adta meg az alábbi infókat egy blogunkat olvasó számára, akik most novemberben fognak jönni Új-Zélandra ugyancsak 3 gyerekkel:
„Nekünk mindenki a Crown Relocations-t ajánlotta. Kijönnek címre, mindent becsomagolnak (ez nem opció, hanem csak így megy náluk a szigorú vámszabályok miatt - úgy tudom ez a kiwiknél még inkább igaz)
- kb. 300 ezer Ft/m³, de ez nagyon hozzávetőleges. Ha a szállítmánynak nagyobb a fajsúlya a víznél, akkor tömeg alapján áraznak, ha kisebb, akkor térfogat alapján
- mindent intéznek: belföldi szállítást, szállítást a kikötőig, onnan a hajóztatást, vámügyintézést mindkét oldalon és a célországban a címre kiszállítást
- az út kb. 2-3 hónap, de jóval korábban kapsz pontos érkezési időt
A megérkezésről még nincs tapasztalatunk, novemberre várjuk. A kapcsolattartók szuper rugalmasak és reszponzívak. Ötcsillagos szolgáltatás.
Jó alternatívának tűnt egy légi spedíciós céggel kireptetni a csomagokat (úgynevezett csomag utas nélkül). Árban majdnem ugyanott lett volna az egy köbméter csomagunk, időben sokkal rövidebb, kb. egy hét, viszont:
- csak (alaposan) becsomagolt dobozokat szállítanak reptérről reptérre. Ha több dobozból áll a szállítmány, még az sem kizárt, hogy külön érkeznek meg.
- vámügyintézés a ti dolgotok. A szigorú beviteli szabályok miatt nagyon oda kell figyelni
- ami miatt ejtettük: a beviteli szabályoknál is szigorúbb az ilyen (repülőn szállított) csomagok tartalmi megszorítása: semmilyen folyadék, akkumulátor (még egy gombelem sem!) lehet a csomagban. Ehhez jön persze a célország beviteli megszorításai, gondolom tudjátok, hogy idelent ezek elég komolyak...
Ha mégis érdekes lenne, mi az AirMax Cargot kerestük meg, de kapásból vagy három hasonlót találtam, de mind ugyanazt tudja. Igazából inkább cégekre vannak ráállva, akiknek van saját helyi logisztikája."
Mindenki el tudja dönteni, hogy az Ő esetükben megéri-e használni konténert, vagy sem.
Miután meghoztuk a döntést, mi nem konténerezünk, el is döntöttük, hogy mindenünket eladjuk. Öt bőröndbe fogunk bepakolni, plusz 5 kabinbőröndbe. Listába szedtük mindenünket és először a család és ismerősök körében hirdettük meg a dolgainkat, majd létrehoztunk egy Facebook-oldalt, ahol a megmaradt dolgokat, majd a felesleges ruhákat töltöttük fel. A gyerekdolgok nagy részét amelyeket nem tudtuk bepakolni, eladományoztuk rászoruló családoknak..."...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.