2017. október 27., péntek

A VILÁG LEGJOBB OKTATÁSI RENDSZERÉBEN A GYEREKEK ÓRÁN SEM KAPCSOLJÁK KI A TELEFONT

444.HU
Szerző: BOROS JULI
2017.10.27.



Tanulságos oktatási konferenciát szervezett szerdán Finnország Magyarországon működő szervezete, a FinnAgora. 

Annyi magyar tanár, mint ezen a rendezvényen, ritkán sóhajt fel egyszerre.

A Tanulás Újratöltve nevű eseményen a finn modellen és az oktatás jövőjén kívül a digitalizáció volt a fő téma. A konferencián elsősorban a közoktatásban részt vevő tanárok vettek részt, akik néha azért nevettek is, például amikor Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ vezetője megemlítette, a digitalizáció már Magyarországon is megkezdődött, például a tankönyvek is letölthetők - PDF formátumban.
A finn modell

A finn oktatási modellt a világ talán legjobbjának tartják, a 2009-es PISA-teszten az ő tanulóik érték el a legjobb eredményeket. A mintának tekintett ország azóta hátrébb csúszott a listán, de Európában még mindig a finn példát tartják követendőnek, mert nemcsak az eredményekre, hanem a gyerekek jólétére, az oktatás elérhetőségére is koncentrál, és a jövőre, a valódi életre neveli a diákokat.


Az oktatási rendszer sikerének titkát azért is érdekes kutatni, mert valójában nincs is egységes rendszer.

Nincsenek sztenderd módszerek, a tanárok autonómiát kapnak, maguk döntik el, mit és hogyan tanítanak.

Míg a legtöbb európai országban - például Magyarországon is - óriási eltérések vannak az iskolák eredményei között, náluk ez szinte elhanyagolható, ugyanakkor iskolán belül, az egyes osztályok tanulói között már kiugróan nagy különbségek vannak. Ebből azt a következtetést vonták le, még fontosabb a tanár személye, mint gondolták, így az oktatási rendszer fejlesztésében elsősorban a pedagógusokra és a gyerekekre, nem a tananyagra vagy a módszertanra koncentrálnak...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.