2017. szeptember 8., péntek

VEKERDY: A KRITIKAI ÉRZÉKET A MAGYAR ISKOLA SZEMTELENSÉGNEK NEVEZI

HVG ONLINE - ÉLET+STÍLUS
Szerző: hvg.hu
2017.09.08.


A felnőttek átviszik a gyerekekre a szorongásaikat, holott például az sem feltétlenül igaz, hogy a jó tanulókból sikeres felnőttek lesznek – állítja Vekerdy Tamás pszichológus.

Általánosan elfogadott alaptétel a nyugati fejlett társadalmakban, hogy a kreativitás és a kritikai érzék lesz a legfontosabb a következő évtizedekben – hangsúlyozta Vekerdy az InfoRádió Aréna című műsorában, hozzátéve, hogy a többi információt megnézi majd a neten a gyerek, begyűjti majd máshonnan.

"A kritikai érzéket egyelőre a magyar iskola szemtelenségnek nevezi, és nem tolerálja. Zömmel. Mindig vannak remek tanárok, akik imádják a szemtelen kamaszokat, de ez a törpe kisebbség. A kreatív ember gondolkodása divergens, széttartó; jön a feladat, agyrobbanás, ezer dolog jut eszébe, ami látszólag nem tartozik oda. Amire a ’Ne hadoválj, kisfiam, válaszolj a kérdésre!’-választ kapja, pedig az új, a kreatív, az innovatív megoldás ebből az ezer, látszólag oda nem tartozó dologból jönne ki. A magyar iskola ezt nem tűri.”

A pszichológus szerint le kellene számolni végre az iskolai eredményekről szóló hamis illúziókkal.

„A felnőttek szoronganak. A maguk előrejutása, élete, egzisztenciája ügyében is, és ezt átviszik a gyerekekre: ő is teljesítsen, az lesz jó neki. Az egész magyar iskolarendszert áthatja az az abnormális gondolat, hogy a jó tanulóból lesz jól boldoguló ember. Ez abszolút nem igaz.”

Az interjút itt hall
gathatja meg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.