Szerző: Andrew_s
2017.09.13.
A közelmúltban a BKK-s jegyrendszer körüli mizéria elég világosan mutatta, hogy az informatikai minőségbiztosítás, és benne a szoftverek tesztelése korántsem lényegtelen kérdése a szoftver-fejlesztésnek. Ha ezek alapján valaki azt hiszi, hogy a tesztelés egy jól pozícionált, megérdemelt ranggal bíró munka, és a benne dolgozók szerepe világos, akkor az beszélgessen el néhány informatikai munkahely vezetőjével, fejvadásszal, és munkaügyessel.
Azt fogja tapasztalni, hogy valóban vannak cégek, rendszerek, ahol adnak fenti szempontokra. De ugyanakkor valószínűleg azt fogja tapasztalni, különösen „történelmileg”, hogy szoftvertesztelés elfogadottsága, úgy látszik, hogy örök csatamező. Nem is olyan régről emlékszem még arra, hogy a viták a tesztelő, mint szakma elismeréséről szóltak. Pontosabban arról, hogy a szoftvertesztelés igenis külön „szakma”. Azaz nem úgy kellene hozzáállnia az informatikáért felelős vezetőknek, hogy aki alkalmatlan programozónak az még jó lesz tesztelőnek. Miközben személyes élményeim közé tartozik az az interjú, ahol azzal „kecsegtettek”, hogy ha nagyon jól viselkedek tesztelőként, akkor még programozóvá is előléptethetnek. Valószínűleg nem egy kárvallott bánta ezt, és a hasonló vezetői, munkaerő-piaci szemléletet. Még akkor is, ha különben tudom: a fejlesztő és különösen a manuálisnak hívott tesztelés művelője között van akkora szemléleti különbség, ami részlegesen igazzá teheti a „különben jó lesz” mottójú megközelítést. De nem ez az általános...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.